Jump to content

Yamaha 130hk stopper etter belastning

Marodl

Recommended Posts

Hei
Jeg har søkt og ikke funnet noe konkret til dette problemet her på forumet, link til tilsvarende problem tas imot med stor takk.

Jeg har akkuratt kjøpt meg 17 fot Skibsplast båt med yamaha utenbords 130hk 2takts motor. Idag kjørte vi i ca 1,5 time med tube og wakeboard med mye variert gasspådrag, motoren fungerte som en drøm. Deretter sto båten 3 timer ved kai før vi skulle ta en kjøretur. da holdte vi jevn god fart i en lengre periode, med 4personer og en hund i båten. Pluttselig kutter motoren og mister all kraft( akuratt som at noe slurer eller detter ut av posisjon, og dør ut. Når vi da vrir om tenningen starter den ikke, motoren gir kunn ifra seg et lite klikk. Vi må vri av og på tenningen ca 10 ganger før starteren pluttselig begynner og motoren starter. Deretter kjørte vi videre og dette skjer om og om igjen flere ganger. Når vi først klarte å komme oss til land igjen virket det som at den gikk noe bedre igjen. På det verste synes jeg det var en stygg lyd i motoren, mere tikking på en måte, men dette kan være ren synsing fra min side. 
Er det noen som har en ide på hva dette kan være for noe? Jeg har ikke mye peiling på motor desverre.

Martin

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...