Jump to content

Evinrude vro 60 1989 går i safe mode


Sup3rn0va

Recommended Posts

Hei, Satt båten på sjøen for 3 dager siden etter 1 år på land, fungerte fint de første 2 dagene uten noen problemer, men i dag så kom problemene jeg hadde i fjor. for det første liker den å stoppe på tomgang/gir skift, å etter en stund på sjøen blir den treg, klarer ikke å åpnå maks turtall, deretter slår safe mode inn. Den stopper på lavt turtall å bare hopper der, må la den være av i minst 10min så kjører den bra igjen men safe mode slår raskt inn igjen. Tok ut termostat'en når jeg hadde den på land tidligere å så at den sto låst i åpen stilling pga salt, fikk renset den å testet å den fungerer nå, men fikset ikke problemet. :confused:

Redigert av Sup3rn0va
skriveleif (see edit history)
Link to post
Share on other sites

hopper , dvs den kutter tenning?   Kan det være sensor på oljetanken ? 
(kjenner ikke denne motoren , men feks yamaha av samme årgang oppfører seg sånn om oljenivået er lavt) 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...