Jump to content

Båtfrakt Arendal Grimsøykilen Marex 28

Bjørn Løvjomås

Recommended Posts

Hei

Har igjen fått gleden av å bringe en båt hjem til ny hjemmehavn. Denne gangen blir det ikke lang reise for å finne båten. Den ligger her i Arendal. 

En flott Marex 28 

Avreise blir mest sannsynlig i morgen tidlig. Men om det skulle vise seg mulig, kan det hende jeg starter opp allerede i ettermiddag. 

Været her sør er jo helt utrolig disse dager. Så jeg ser for meg muligheten for litt kvalitetstid på havet. 

20180520_213126.jpg.99ef043c20dd89c3ddc60246e809eb09.jpg

Båten skal hjem til et godt Bp medlem som de fleste av oss som var på treff på Sand i fjor fikk møte. 

Det gjør det ekstra hyggelig. 

Kjenner jeg gleder meg til denne turen også. 

Endelig ble det Bobåt

Ruten er lagt opp fra kysten. Det står at det er Vhf ombord. Men jeg har ikke testet den enda. ? derfor tar jeg med håndholdt Vhf. Men da er det kystseilas som gjelder.  Jeg har også lagt opp rute forbi Skjærhalden. Der har jeg ikke vært. Så da må jeg jo innom der og. 

Den ruta jeg da har er på ca 96 nm.  Går ut Nidelva for å legge fra meg gummijolla jeg bruker for å komme inn til båten.

Endelig ble det Bobåt

Første jeg tenkte når jeg åpnet nedi maskinistrommet var .   Wow.. her var det pent..  . Det inntrykket forsterket seg mens vi gikk gjennom båten. Dette ser utrolig bra ut. 

Jeg savner en Vhf antenne. Den er borte. 

Ekstra filter finnes ombord. Lettvin plassering på forfilter. 

Utrolig stillegående motor. 

God på styring. 

Jeg er spent på kjøling og hva motor greier av fart på båten. 

Endelig ble det Bobåt

Toppet tanken før avreise i morgen tidlig. Den stod på 3/4. Siden jeg ikke vet hva det er på denne båten er det best å fylle helt fullt.

Eier s han hadde fylt opp tanken i fjor det stemmer nok. 

20180522_203321.jpg.b4f6be2fa6d2c3d4c69cc9b99d7e42cf.jpg

Dette fikk jeg på. 

Nå vet jeg det er fullt. Blir spennende å se forbruk på tur østover. 220 liters tank.

Endelig ble det Bobåt

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...