Bjørn Løvjomås Startet 22.Mai.2018 Link til dette innlegget Startet 22.Mai.2018 Hei Har igjen fått gleden av å bringe en båt hjem til ny hjemmehavn. Denne gangen blir det ikke lang reise for å finne båten. Den ligger her i Arendal. En flott Marex 28 Avreise blir mest sannsynlig i morgen tidlig. Men om det skulle vise seg mulig, kan det hende jeg starter opp allerede i ettermiddag. Været her sør er jo helt utrolig disse dager. Så jeg ser for meg muligheten for litt kvalitetstid på havet. Båten skal hjem til et godt Bp medlem som de fleste av oss som var på treff på Sand i fjor fikk møte. Det gjør det ekstra hyggelig. Kjenner jeg gleder meg til denne turen også. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
LALUNA II Svart 22.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2018 Blir nok en fin tur i disse flotte "sommerdagene" Blir vel M-AIS som vanlig så kommer nok til å følge med deg og ...... Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 22.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2018 (redigert) Marex 28 Denne båten skal fra Arendal til Grimsøy M AIS blir som vanlig med. White Lady. ? Redigert 22.Mai.2018 av Bjørn Løvjomås (see edit history) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Wallin Jensen Svart 22.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2018 Blir og følge ja, og stå på brygga å vente på den nye skuta. Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 22.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2018 Da må vi jo få lov å gratulere med ny fin båt til Wallin ? Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Marida Svart 22.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2018 (redigert) Blir å følge på M-ais ja. Redigert 22.Mai.2018 av Marida (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 22.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2018 Å - det er en flott båt. Gratulerer! Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 22.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2018 (redigert) Hvad bliver ruten? Langs kysten eller bare rett over? Red: den direkte (korteste) er ifølge Navionics på 86 Nm hvilket skulle give en fartstid på lige over 7 timer ved 12 knob i snit. Redigert 22.Mai.2018 av MajorAndy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 22.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2018 Ruten er lagt opp fra kysten. Det står at det er Vhf ombord. Men jeg har ikke testet den enda. ? derfor tar jeg med håndholdt Vhf. Men da er det kystseilas som gjelder. Jeg har også lagt opp rute forbi Skjærhalden. Der har jeg ikke vært. Så da må jeg jo innom der og. Den ruta jeg da har er på ca 96 nm. Går ut Nidelva for å legge fra meg gummijolla jeg bruker for å komme inn til båten. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Marida Svart 22.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2018 Lykke til Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 22.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2018 Gratulerer med super båt, Wallin ! Jeg har hatt samme, så bare spør om du trenger bistand med ting og tang. Sitér dette innlegget Link to post
Pettern1972 Svart 22.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2018 Følger med vi nå Bjørn Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
LALUNA II Svart 22.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2018 (redigert) Ser White Lady er aktiv på AIS så da begynner vel turen om litt ..beveger seg inni de dype fjorder rundt Arendal forløpig (Nidelven) Redigert 22.Mai.2018 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 22.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2018 Papirene må stemples, og stemplet er i jolla mi. Så da får vi ut å signere og stemple. Obligatorisk bilde hører jo også med. Tror vi setter vekkeklokka på litt tidlig i morgen. Noen må jo vekke fuglene og. ? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Marida Svart 22.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2018 (redigert) Hvordan var det tekniske? Kikket du litt på det. Det virket veldig bra. Greit med en kommentar fra en dreven båtmann også. Redigert 22.Mai.2018 av Marida (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 22.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2018 Første jeg tenkte når jeg åpnet nedi maskinistrommet var . Wow.. her var det pent.. . Det inntrykket forsterket seg mens vi gikk gjennom båten. Dette ser utrolig bra ut. Jeg savner en Vhf antenne. Den er borte. Ekstra filter finnes ombord. Lettvin plassering på forfilter. Utrolig stillegående motor. God på styring. Jeg er spent på kjøling og hva motor greier av fart på båten. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Wallin Jensen Svart 22.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2018 Marida skrev 19 minutter siden: Hvordan var det tekniske? Kikket du litt på det. Det virket veldig bra. Greit med en kommentar fra en dreven båtmann også. Hva mener du med en dreven båtmann også?? :-) Sitér dette innlegget Link to post
Marida Svart 22.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2018 Wallin Jensen skrev 20 minutter siden: Hva mener du med en dreven båtmann også?? ? He. He. Bjørn finner ting jeg også ikke tenker på. Samtidig er han litt nøytral Sitér dette innlegget Link to post
Pettern1972 Svart 22.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2018 Virker på Bjørn som om magefølelsen din er relativt greit justert Wallin Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 22.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2018 Faktisk en båt som går bedre enn oopgitt. 17.4 knop. Lett.og uanstrengt. Stødig på temperatur på 3900 rpm Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
gill72 Svart 22.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2018 Gratulerer med ny båt Wallin. Båten er i trygge hender hos Bjørn ? Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 22.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2018 Toppet tanken før avreise i morgen tidlig. Den stod på 3/4. Siden jeg ikke vet hva det er på denne båten er det best å fylle helt fullt. Eier s han hadde fylt opp tanken i fjor det stemmer nok. Dette fikk jeg på. Nå vet jeg det er fullt. Blir spennende å se forbruk på tur østover. 220 liters tank. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Worry II Svart 22.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2018 (redigert) Tipper om du legger deg på 3000 omdr så ser du 12 knop og et forbruk på 15 liter i timen. Fin halvplanerfart. Men om du vil ha den til å marsje i 14 øker du til nesten det doble. I 8 knop ser du ikke måleren røre seg før du er framme.. Redigert 22.Mai.2018 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 22.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2018 Tusen takk @Worry II. Gull verd den infoen. Antar det blir ca 12 -13 knop jeg. Synes den gikk brukbart mellom 12 og 13. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Pettern1972 Svart 22.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2018 God tur Bjørn. Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.