Jump to content

60 hk utenbords lekker kjølevann ved forgasser

Eirhel83

Recommended Posts

5D7A5540-EC25-480B-8AA9-CE20C70B52EB.jpeg.95f97b180378d50cce4fd7560f2211a0.jpeg65958B17-8272-4883-BC90-E1CE4C797BE2.jpeg.504e46b7c21356323595aab5bccbf916.jpeg

Startet opp en 15 år gammel utenbords 60 hk som ikke har vært i bruk på over 1 år. Startet fint men kom ikke kjølevann ut. Oppdaget at den fosset ut vann inni motoren. Jeg har generelt lite peiling på båt, så viser til bilde med rød pil hvor vannet kommer ut.

noen som kan si noe om hva dette kan komme av?

576724EB-76E9-40C9-9F3A-6E250F305F4C.png

Kommentar fra moderator: Merke/modell må alltid oppgis ved slike spørsmål, kan være en kjent feil.
Dette skal også med i tittelen, alle må vennligst lese reglene før man poster.

Hei!

Har tenkt litt, det kan være at returløpet for kjølevann er blokkert og at motoren rett og slett ikke blir kvitt det.

I værste fall har du sprekk i blokka.

Image result for yamaha outboard cooling system diagram

Vet ikke helt hvilken motoer du har men det ser ut som en Yamaha på fargen, men det spiller ingen rolle.

Kjølevannet skal komme ut som dette, finn utløpet og sjekk det.  Derfra skal det gå en slange inn til blokka. Skru av slangen og sjekk at den ikke er tett. Bruk en kraftig binders og stikk inn i hullet. 

Nei, det kommer vann ut av utløpet no, ikke på lavt turtall men om en gir litt gass spruter det bra. Har helt sluttet å komme vann utav forgasseren og har skrudd ut bunnskruen og tømt den. Nå går motoren litt, men dør ut på lavt turtall og klarer ikke å holde høgt over tid. Har åpenbart vært vann i forgasser, men var jo veldig rart at det skulle fosse slik ut? Skal prøve å la den gå litt mer før jeg må demontere ting jeg ikke kan ?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...