Kenjak Startet 22.Mai.2018 Link til dette innlegget Startet 22.Mai.2018 Er nødt til å skifte ut propellen min før kommende sesong og tenkte å forsøke meg på Maritim.no sin propellberegning. Har funnet lengde, bredde, vekt, gearutveksling, dreieretning, maks. hastighet osv. men stoppet opp da jeg skulle beregne kon på akslingen da den er helt rett! Noen som vet hvordan jeg skal måle denne?? Sitér dette innlegget Link to post
000 Svart 22.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2018 Nå er du på ville veier. Fortell heller hvilken propell du hadde og kordan det fungerte. Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 22.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2018 Det som Knurrbart prøver å fortelle er at den tabellen fra maritim.no ikke er relevant for din båt. Du har et Volvo Penta drev med singel propeller mens forklaringen fra maritim gjelder båter med fast aksel ut av kjølen. Din propeller sitter montert på en aksel med splines og du må altså ha en Volvo Penta propeller med samme diameter og stigning som den du har. Den skal være merket med f.eks: 15 X 13 og du må ha samme som sitter der med mindre den gir feil belastning. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 22.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2018 Knurrbart skrev for 1 time siden: Nå er du på ville veier. Fortell heller ... Du får alltid uttrykt deg så hyggelig Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Kenjak Svart 22.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2018 DieselDahl skrev for 2 timer siden: Det som Knurrbart prøver å fortelle er at den tabellen fra maritim.no ikke er relevant for din båt. Du har et Volvo Penta drev med singel propeller mens forklaringen fra maritim gjelder båter med fast aksel ut av kjølen. Din propeller sitter montert på en aksel med splines og du må altså ha en Volvo Penta propeller med samme diameter og stigning som den du har. Den skal være merket med f.eks: 15 X 13 og du må ha samme som sitter der med mindre den gir feil belastning. Takk for svar! Er ganske grønn på detta med båt ? Helt umulig å tyde hva som står på propellen, men kan prøve å skrubbe bort litt gammel lakk og grums så kanskje jeg skjønner noe Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.