arkmarin Startet 23.Mai.2018 Del på Facebook Startet 23.Mai.2018 Vi er på vei hjem fra Shetland. Skiftet motorolje I Ålesund. Sjekket oljenivået før vi skulle dra fra Kr.sund i dag. Oppdaget meget høyt nivå av tynn motorolje. Lekkasje på matepumpa? Vi trenger ny/brukt matepumpa. Alternativt elektrisk pumpe, men da får vi problemer med å få den tilkoplet til bajonetttilkoplingen på filteret. Har noen erfaring med å lappe membranen i pumpa? Tech7 eller sykkelslange lapp? Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
Havlengt Svart 23.Mai.2018 Del på Facebook Svart 23.Mai.2018 Har du snakka med denne forhandlaren? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 23.Mai.2018 Del på Facebook Svart 23.Mai.2018 Glem å lappe membranen. Hvis du setter inn elektrisk pumpe, plugg diesel inn og ut av originalpumpen. Sitér dette innlegget Link to post
GunR Svart 23.Mai.2018 Del på Facebook Svart 23.Mai.2018 Hør med forhandleren nevnt over. De er flinke, er min erfaring. Er selv i Kristiansund (på Frei), men kan desverre ikke hjelpe, har verken Yanmar - deler eller sertifikat.. Sitér dette innlegget Link to post
arkmarin Svart 23.Mai.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Mai.2018 Desverre. Møre Båtservice kunne bestille ny med levering om tidligst tre dager. Om ny finns i Oslo kan den sendes med fly, med antydet fraktpris på kr 6.000 pluss 1.500 for pumpa. Jeg demonterer den nå og sjekker tilstanden på den. Prøver å få tak i elektrisk pumpe på Biltema. Alternarivt er å legge igjen båten og ta Kystekspressen hjem i morgen. Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
Manfred Svart 23.Mai.2018 Del på Facebook Svart 23.Mai.2018 Noen tar seg godt betalt. Horribelt rett og slett. Sitér dette innlegget Link to post
Havlengt Svart 23.Mai.2018 Del på Facebook Svart 23.Mai.2018 Legg ut litt info om motortypen, - kanskje det er folk I nærheten som har ei fødepumpe liggande? Sitér dette innlegget Link to post
arkmarin Svart 23.Mai.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Mai.2018 Jeg hzr fått en ide. Legge inn en plastfilm på innsiden av mebranen. Den vil da hindre ar diesel kommer i kontakt med membranen og lekkasjen er tettet. Men tåler plast diesel over tid? Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
Guest Avmønstret# Svart 23.Mai.2018 Del på Facebook Svart 23.Mai.2018 Hvis du har tank over motoren og naturlig dieseltrykk inn mot motor, kan det være mulig å kjøre motoren på lavt turtall uten matepumpa i funksjon? Det meste fra matepumpa går vel i returen så det er ikke sikkert det skal så mye trykk til? Mao, ville kanskje prøvd å koble forbi pumpa og sett om det fungerer "sånn ca". Evt kjøpt pumpeblære til påhengs, bypasset membranpumpa og satt en i mannskapet til pumpevakt under motorgange. Eller om du kjøper en bensintank til påhengs og noen meter drivstoffslange. Setter bensintanken, med diesel, i cockpit og strekker slangen ned til motor og pumper på blæra etter behov? Jula og BT er billige på tank osv. Ville være litt Mc Gyver, men selve jobben vil jo "bare" være å løsne noen slangeklemmer vil jeg tippe. -- Å lappe på fødepumpa ville jeg ikke prøvd. Plutselig har du noen partikler i høytrykkspumpa som lager trøbbel osv.. Sitér dette innlegget Link to post
GunR Svart 23.Mai.2018 Del på Facebook Svart 23.Mai.2018 Hvor stor er denne membranen? Går det å erstatte hele membranen med f.eks en bit slange til trillebårhjul? Ligger ei ekstra matepumpe i båten min, men den er nokså sikkert til motoren som er montert, en Ford 2728.. Sitér dette innlegget Link to post
arkmarin Svart 23.Mai.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Mai.2018 Jeg har tro på plastfilm mellom membran og inn/ut ventilene, men har kjøpt elektrisk pumpe og kopler den direkte til filteret. Det dukket da opp et nytt problem. Bajonettkoplingen på filteret har større dimensjon enn den som var på pumpa. Vi hadde tenkt å bruke den gamle koplingen. Problemet nå er å få tak i en kopling beregnet på 8 mm slange, eller sette inn en overgang som tillater den mindre bajonetttilkoplingen fra pumpa. Biltema er fortsatt åpen. Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
Brigg Svart 23.Mai.2018 Del på Facebook Svart 23.Mai.2018 Om ikke Biltema har det du trenger finnes det svært oppegående isenkrambutikker langs kaia inne i sentrum. Men da må du nok vente til i morgen. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Gullfisk Svart 23.Mai.2018 Del på Facebook Svart 23.Mai.2018 Hvordan ser membranet ut? Har vært borti lekkasje i festet i membran på perkins. Det holdt tett etter litt klinking med hammer. Sitér dette innlegget Link to post
arkmarin Svart 23.Mai.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Mai.2018 Da fortsetter hjemturen fra Shetland ved at vi forlot Kristiansund kl 22. Den mekaniske pumpa slipper jobben, da jobben er overført til en elektrisk pumpe fra Biltema. ? Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
Bitteliten Svart 23.Mai.2018 Del på Facebook Svart 23.Mai.2018 Så bra ?. Kan du legge ut bilde så vi kan lære.? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.