Komodo Startet 23.Mai.2018 Del på Facebook Startet 23.Mai.2018 Ja, som nevnt; noen som har fått makrell i Oslofjorden ennå? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Skate Svart 24.Mai.2018 Del på Facebook Svart 24.Mai.2018 Var ute å dorget/blankset kveld. Ikke tegn til makrell, kun en sjøørret? Sitér dette innlegget Link to post
Sigurd Svart 25.Mai.2018 Del på Facebook Svart 25.Mai.2018 Makrell ved Østre Bolæren forrige helg Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 25.Mai.2018 Del på Facebook Svart 25.Mai.2018 Ligger rett utenfor Grebbestad. Her kokte det av Makrell i går kveld. Mange fiskere dro opp fem og fem av gangen. Sitér dette innlegget Link to post
goggen000 Svart 25.Mai.2018 Del på Facebook Svart 25.Mai.2018 Ja, den er kommet. På utsiden av søster og skjæret, og ved medfjordbåen Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 29.Mai.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Mai.2018 goggen000 skrev On 25.5.2018 at 10.07: Ja, den er kommet. På utsiden av søster og skjæret, og ved medfjordbåen Tok du den dypt? Var det stor eller liten fisk? Jeg har prøvd meg tre ganger de siste dagene, men ikke så langt ut som Torbjørskjær og Medfjordbåen. I går kveld gikk jeg på innsiden av Heia og Torbjørnskjær, men fikk kun tre pir. Noe lenger ut var det uaktuelt å gå, da tror jeg frua hadde klikka. Det begynte å bli ganske sent... Nå har det vært øsavær noen dager, kan det være årsaken til svart hav? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
blueline Svart 29.Mai.2018 Del på Facebook Svart 29.Mai.2018 Dorget etpar timer fra Oustøya rundt Gåsøya/Gåsungene og inn til Snarøya i indre Oslofjord i går. Fikk ingen ting. Fulgte også med på ekkoloddet, og så noe fisk på 20 m i vannskiktet, men ingen ting bet på. Forsøkte ikke å ligge i ro og hile. Har lest på et forum at de har fått makrell ved Ulvøya og at makrellen foreløpig står dypt(40m)? Så også flere andre båter som dorget og lå i ro, men ingen dro opp noe som jeg så. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 29.Mai.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Mai.2018 De tre småtassene jeg fikk var veldig grunt, kanskje et par tre meter. Jeg hadde på noen andre også som stod dypere, men jeg kom ikke inn i noen stimer med størrelse. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
PiperBill Svart 29.Mai.2018 Del på Facebook Svart 29.Mai.2018 Rundt utløpet til Glomma og sørover (Innaskjærs Hvaler og Singlfjord) er vannet nærmest ferskvann i overflaten. Kan tenke meg at makrellen går dypt hvis den er der. Ser de har begynte å fiske ved brygga på Høysand men vet ikke om de får. Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Komodo Svart 29.August.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.August.2018 Ikke akkurat dagsaktuell tråd, men jeg kan i alle fall melde om at det er bra med makrell på utsiden av Hvalerøyene nå. Var ute noen timer i dag, og fikk drøyt 30 kg. Mest smått, men noen store også. Men stimene er ikke så store, så man rekker stort sett bare et eller to trekk før den er borte igjen. Så til saken. Jeg tok av ca 20 til mat. Noen gikk til naboen (som har vært utrolig tolmodig til å høre på slipemaskiner fra Dracoteltet i to år), og resten ble filitert. Av de havnet ca halvparten på røykovnen, så nå sitter jeg og venter på å få prøvesmakt Resten av filetene tenke jeg skulle bli makrellkaker. Og da kommer spørsmålet: Er det noen som har en god oppskrift på makrellkaker? Det er noen år siden jeg lagde makrellkaker sist, og det eneste jeg husker er at de blir sinnsykt gode en gang, men en annen gang ble de ikke så vellykket. God oppskrift mottas derfor med takk Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
PiperBill Svart 30.August.2018 Del på Facebook Svart 30.August.2018 Komodo... Off topic men bruker du angsild? Fått veldig lite makrell i år men bare prøvd med glinse og dørging. Prøver med agnsild på lørdag tror jeg. Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Kjeles Svart 30.August.2018 Del på Facebook Svart 30.August.2018 Bruk hekle med svarte kroker. Ingenting fisker makrell bedre. Med to hekler i serie får du 12 makrell på stanga når du treffer stimen. Dra inn raskt så det ikke blir for mye vase på lina. Sitér dette innlegget Link to post
BØstrøm Svart 30.August.2018 Del på Facebook Svart 30.August.2018 Makrellkakecr er. Best 50/50. Grovt regnet en gris pr makrell( neida, men mal inn en del spekk) Ellers som andre kaker, potelmel, egg, gressløk, hvitløk til en fin deig. Stekes i meierismør. Salt og pepper selvfølgelig. Sitér dette innlegget Link to post
krabbelars Svart 30.August.2018 Del på Facebook Svart 30.August.2018 I tillegg til BØstrøm sine gode tips til krydderier , så kan grønt som rosmarin, persille, dill ,estragon (ett eller flere) blandes inn. Kapers kan gi en fin effekt , og chili også ... Dette basert på makrell er kraftige smaker i utgangspunktet , fet mat også - men av det sunne slaget (uten for mye spekk, da :) Så du vil gjerne trenge litt kraftige smakstilsetninger - namnam ! Sitér dette innlegget Sjekk gjerne hobbysiden min (ikke-kommersiell) om Skjærgårdsjeeper og båt/motor-nyheter: https://www.facebook.com/fritidsfiskeren/ Link to post
NilsPils Svart 25.Juni.2019 Del på Facebook Svart 25.Juni.2019 Hvordan er det med makrellen i Oslofjorden i år? Jeg har vært opptatt på annet hold en stund, men var ved Hankø denne helgen. Så ikke snurten til noe makrell. Vanligvis har vi hanket inn på denne tiden av året. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Komodo Svart 25.Juni.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Juni.2019 Makrellen har kommet, det er helt sikkert! Det har blitt tatt ganske mye makrell utenfor her hører jeg. Men det er en stund siden jeg har hørt dette nå, så jeg lurer på om den har forsvunnet forbi? Vi har tenkt oss ut noen dager nå, gjør et forsøk da Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Hulda Svart 25.Juni.2019 Del på Facebook Svart 25.Juni.2019 Makrellen plaska rundt i Strömstad havn for et par timer siden. Ba den sette kurs for Hvaler. Sitér dette innlegget Link to post
Stilyol Svart 25.Juni.2019 Del på Facebook Svart 25.Juni.2019 Gikk en stim inni sandspollen ( ved Oscarsborg/Drøbak) i helgen Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.