mossper1 Startet 24.Mai.2018 Link til dette innlegget Startet 24.Mai.2018 Hei, Jeg har fått tak i en ca 1998 mod Mercury Viking 10hk. Den har stått lagret i en garasje, og bortsett fra støv er den helt strøken innvendig. Klistremerker fortsatt på propellen etc. Aldri vært i bruk. Uansett antar jeg at den bør overhales noe før jeg nå tar den i bruk selv. Jeg antar at impeller nok har blitt tørr, og jeg lurer på om noen av dere har tips til andre ting jeg bør bytte/undersøke før den taes i bruk? Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 24.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2018 Jeg har villet startet med å kjenne om motoren sitter fast, dvs forsiktig prøve å sveive på svinghjulet. Ta ut pluggene og ha godt med 2-taktsolje inn i sylinderne, dra motoren rundt noen ganger... Fyll opp bensin og se om den starter, starter den så ikke kjør den lenge. Jeg har nok satset på å bytte impeller, dette pga alder samt byttet gearolje og smøre opp alt. Bruk gjerne WD40 på alt i motorrom. Lykke til. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
mossper1 Svart 25.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2018 Takk for god input @John_Kr ? Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 25.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2018 Og om den ikke har vært brukt må du ta hensyn til innkjøringsprosedyren for motoren når du tar den i bruk. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Draco24styling Svart 25.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2018 Starter den å kjøler. noe jeg tror den gjør. Så kjør den inn å bruk den som den er Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Komodo Svart 26.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2018 Jeg ville demontert og sjekket impelleren. Er den myk og fin i gummien hadde jeg glatt brukt den en sesong, og heller sjekket den på nytt neste år. Gearolje hadde jeg kontrollert, men ikke skiftet. Den blir ikke så fort dårlig. Ellers hadde jeg gjort som nevnt over, smurt opp og presset inn fett. Noe særlig mer er det jo ikke å gjøre på en totakter. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
mossper1 Svart 7.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2018 Takk for gode svar, folkens! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.