GeMi625cc Startet 26.Mai.2018 Del på Facebook Startet 26.Mai.2018 Kan noen fortelle meg om det er BMS modul intigrert i cellene på batteriet jeg har kjøpt meg. Batteriet består av 10 celler på totalts 36v og 180ah, men jeg ser det komer ut en ekstra kobling i tillegg til pluss og minus koblingen. Spørsmålet er vel hva denne koblingen er til? Monitorering av spenningen på batteri cellene eller er det en ekstern BMS modul? Setter stor pris på svar. Mvh John Sitér dette innlegget Link to post
Della Svart 27.Mai.2018 Del på Facebook Svart 27.Mai.2018 Vet ikke hva koblingen er til, men ser ut som at det sitter separate BMS-moduler på hver celle. Hva har pakken vært til? Sitér dette innlegget Link to post
Vestkystseiler Svart 28.Mai.2018 Del på Facebook Svart 28.Mai.2018 Kan det være utganger til releer for last og ladestrøm ? Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 28.Mai.2018 Del på Facebook Svart 28.Mai.2018 Er vel balanseringskabel som gjør det mulig å måle spenningen på vær enkelt celle. Sitér dette innlegget Link to post
GeMi625cc Svart 8.Juli.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juli.2018 Hei dere, Først og fremst vil jeg takke så mye for svar. Så vil jeg unnskylde sent svar da jeg har vært svært fokusert på dette prosjektet kombinert med aktiv reisevirksomhet i sammen med jobb. Jeg tenkte uansett å oppdatere dere med prosjektet utifra de få bildene jeg har tatt, siden jeg sjeldent deler prosjektene jeg jobber med. Jeg har hele veien gått for en null hull regel i båten. Noe som vil si at jeg ikke skal bore hull om det ikke er ytterst nødvendig så motoren er montert på en vannskåret replica av baugen. Batteri cellene ble bygget på ny med 123smart bms og smart relay samt nytt ledningsnett. Kassen er designet med separat ventlilering slik at det ikke kommer inn vann med derekte spyling på ventilen. Når grov arbeidet var gjort isolerte jeg kassen med isopor og armaflex. Jeg utstyrte kassen med 2 porter en for last og en for lading siden jeg har støm måler på uttakene som igjen kan monitoreres via appen som følger smart modulene denne går på Bluetooth. Kassen er også dekket med olje bestandig gummi på undersiden. Det er derfor bunnen har tårene opp og ikke ned. Jeg lurer veldig på dette med krypstrøm. Jeg har tatt veldig mange telefoner, men ingen kan gi meg et konkret svar på spørsmålet mitt. Kanskje noen av dere kan gi meg noe fornuftig svar? ? Som alltids setter jeg stor pris på svar. Kassen er som nevnt lukket og er ikke koblet til noe av det elektriske ombord i båten uten om motorguiden. Den er isolert fra dekk med gummi. Kan jeg da trygt lade den ombord med ekstern lader? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.