Kjellg Startet 27.Mai.2018 Del på Facebook Startet 27.Mai.2018 (redigert) Har noen kobberskinner, 8mm og 10mm, som jeg tenker bruke til samleskinner. Tenker å bruke M10 bolt til 95mm2 kabel. Holder det med gjenger i skinnene eller bør jeg sette mutter på baksiden? For ordens skyld, skinnene er 8x40 og 10x30 Redigert 27.Mai.2018 av Kjellg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 27.Mai.2018 Del på Facebook Svart 27.Mai.2018 M10 bolt burde holde, uten mutter, synes jeg da. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Komodo Svart 27.Mai.2018 Del på Facebook Svart 27.Mai.2018 (redigert) Etter de argumentene som har framkommet i tråden om å presse kabelsko vil jeg si at mutter må til. Det er jo liten vits med en perfekt kabelskopress dersom kabelskoen løsner fra skinna. Gjenger i kobber gir elendig holdfasthet. Redigert 27.Mai.2018 av Komodo (see edit history) Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Olevine Svart 27.Mai.2018 Del på Facebook Svart 27.Mai.2018 Jeg er tilbøyelig ti å være enig med Komodo vanligvis regner vi gjengelengde 1,5x diameter, dvs 15 mm lengde for M10. Men det er i stål, og kobber er et mye mykere materiale enn stål. Uten mutter er det fort gjort å trekke til for hardt, og da blir det dårlig feste og kontakt. Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 27.Mai.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Mai.2018 Takk skal dere ha gutter. Og Komodo - Hehe Men en litt annen ting, er det greit å bruke A4-80 eller bør jeg bruke noe annet? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 27.Mai.2018 Del på Facebook Svart 27.Mai.2018 Ja, det går nok bra, men det går helt fint med mye annet også ? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Havlengt Svart 27.Mai.2018 Del på Facebook Svart 27.Mai.2018 - Bruk mutter og gode skiver då blir det bra! Sitér dette innlegget Link to post
Dinamo Svart 28.Mai.2018 Del på Facebook Svart 28.Mai.2018 Ein skikkelig flott utførelse av ei slik skinne blir det hvis du gjenger i skinna, set inn skrue frå baksida og trekker denne fast, og so set kabelskoen på og so mutter. Men der skal ingen skive mellom skinne og kabelsko, berre ei oppå skoen. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 28.Mai.2018 Del på Facebook Svart 28.Mai.2018 Mener det var slik Hulda gjorde det -:) Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 28.Mai.2018 Del på Facebook Svart 28.Mai.2018 Hvis du søker på samleskinne i forumet, så finner du denne tråden, over fem sider..: der finner du svar på det meste, og endel annet... Sitér dette innlegget Link to post
"LISE" Svart 28.Mai.2018 Del på Facebook Svart 28.Mai.2018 Dinamo skrev for 1 time siden: Ein skikkelig flott utførelse av ei slik skinne blir det hvis du gjenger i skinna, set inn skrue frå baksida og trekker denne fast, og so set kabelskoen på og so mutter. Men der skal ingen skive mellom skinne og kabelsko, berre ei oppå skoen. Sier meg enig med @Dinamo, syntes det er en god løsning. Her er et eksempel fra mitt opplegg når det var under bygging. Sitér dette innlegget Guttedrømmen - Sandvik 945. Prosjekttråd åpen for innspill! Guttedrømmen – Shetland 2018 – Sandvik 945 Link to post
Lars H. Svart 28.Mai.2018 Del på Facebook Svart 28.Mai.2018 Dinamo skrev for 1 time siden: Ein skikkelig flott utførelse av ei slik skinne blir det hvis du gjenger i skinna, set inn skrue frå baksida og trekker denne fast, og so set kabelskoen på og so mutter. Men der skal ingen skive mellom skinne og kabelsko, berre ei oppå skoen Helt enig, og spesielt det jeg har uthevet. Det en vil oppnå, er å få best mulig kontakt mellom samleskinnen og kabelsko. Bolten er der kun for å klemme kabelsko godt inn til samleskinnen. Strømmen er ikke ment å gå gjennom en bolt! Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Kjellg Svart 28.Mai.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mai.2018 Selvsagt! Takk folkens, hadde ikke tenkt å sette skruen inn fra baksiden. Nå så lyser det som en soleklar løsning. I tillegg så fikk jeg tak i kontaktnett fra Melbye, så dette blir bra Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 28.Mai.2018 Del på Facebook Svart 28.Mai.2018 Monter skinna med klaring slik @"LISE" har gjort så du får holdt igjen med fastnøkkel på baksiden. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
JRK Svart 28.Mai.2018 Del på Facebook Svart 28.Mai.2018 For en fin tråd. Alle man enige med en gang! Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 28.Mai.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mai.2018 JRK skrev for 2 timer siden: For en fin tråd. Alle man enige med en gang! Skal holde meg unna å skrive hva jeg skal skru fast på skinna Hehehe Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.