putekrig Startet 27.Mai.2018 Del på Facebook Startet 27.Mai.2018 Hei Jeg har en Mercury 60 Hk 2001 model 2-takt som som står på en 15 for skjærgådsjeep som går varm på sakte fart. Etter et par minutter i 2-3 knop går alarmen og jeg kjenner at kjølevannet er varmt (ubehagelig varmt å ta på). På tomgang eller over 5 knop er det ikke noe problem og kjølevannet er lunkent. I mine øyne er mengden kjølevann helt OK uansett fart. Har testet dette flere ganger i løpet av helgen og samme problem hver gang. Impeller ble byttet av forrige eier tidligere i våres. Takker og bukker for alle tips om hva det kan være. Sitér dette innlegget Link to post
putekrig Svart 5.Juni.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Juni.2018 Jeg har nå tatt av undervannshuset og sjekket impeller. Ser bra ut så langt jeg kan se. Har også spylt gjennom kjølesystemet så godt det lar seg gjøre (kun med vann). Testet båten igjen nå med samme problem. Den kjøler fint på tomgang og i tomgangsfart og fra ca 4-5 knop og oppover. Men ved ca 2-3 knops fart går den varm etter ca 1 minutts gange. Kontrollstrålen er fin hele tiden, men kjenner at det blir veldig varmt på sakte fart. På tomgang eller litt fart er kjølevannet lunkent. Ingen som har vært borti noe lignende? Sitér dette innlegget Link to post
Snusmumrikken Svart 5.Juni.2018 Del på Facebook Svart 5.Juni.2018 Sjekket termostat? Sitér dette innlegget Uttern 6200 CC m/Evinrude E-TEC 130HK Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.