Jump to content

Biltema kommer med ny Tokomponent polyuretanlakk - 3 farver

LeviCorsair

Recommended Posts

Hei

Den her har hvertfall jeg savnet. 

Nå kommer Biltema med ny Tokomponent polyuretanlakk - 3 farver så langt. 

Polyuretanlakk

Tokomponent polyuretanlakk som gir en slitesterk og vannbestandig overflate med høy glans. Lakken er meget resistent mot UV-lys og kjemikalier. Egnet på utsatte steder, som dekk, skrog, trappetrinn med mer. Skal ikke brukes under vannlinjen.

Informasjon
  • Blandingsforhold: 2:1
  • Brukstid: 3 timer (20 °C)
  • Kan påføres ved 5–30 °C.
  • Grunning: Epoksyprimer
  • Dekkevne: 13–14 m2.
  • Unngå varmt arbeid, da det kan føre til utvikling av giftige gasser.
Redigert av LeviCorsair (see edit history)

Fantastisk god nyhet:thumbsup: Polyuretanmaling til OK priser er en mangelvare, syntes det var veldig dumt da de sluttet av forrige runde.

@finnarneVær obs på at hvis  polyuretanmalinga har stått noen år kan den ha gått ut på dato. Synes å huske det har blitt nevnt at det er herderen som tar kvelden først. Resultatet er at malingen ikke herder skikkelig og blir seig og vond å ha med å gjøre. Så et maling på et lite prøvefelt for så vente et par dager og se kan nok være lurt før du går i gang med hele overbygget:wink:

Som all annen reaktiv kjemi, er også  2K PU ferskvare og bør ikke lagres for lenge. Jeg hamstret hvit BT PU da de skulle kutte det ut, og skulle lakke skroget året etter. Hadde lakket med BT PU året før og var da fornøyd, men de som var lagret et år var egenskapene mye dårligere: vanskelig å jobbe med, rant mer, gelet fort, samtidig som den tok veldig lang tid å herde ferdig. Jeg kjøpte Hempel i steden som var en drøm i forhold. Det er mulig de jeg hamstret var et restlager BT ville bli kvitt.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...