LeviCorsair Startet 1.Juni.2018 Link til dette innlegget Startet 1.Juni.2018 (redigert) Hei Den her har hvertfall jeg savnet. Nå kommer Biltema med ny Tokomponent polyuretanlakk - 3 farver så langt. Polyuretanlakk Tokomponent polyuretanlakk som gir en slitesterk og vannbestandig overflate med høy glans. Lakken er meget resistent mot UV-lys og kjemikalier. Egnet på utsatte steder, som dekk, skrog, trappetrinn med mer. Skal ikke brukes under vannlinjen. Informasjon Blandingsforhold: 2:1 Brukstid: 3 timer (20 °C) Kan påføres ved 5–30 °C. Grunning: Epoksyprimer Dekkevne: 13–14 m2. Unngå varmt arbeid, da det kan føre til utvikling av giftige gasser. Redigert 1.Juni.2018 av LeviCorsair (see edit history) Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/topic/121361-prosjekt-levi-corsair-27-fra-1967/ http://www.leviboats.com/EN/ Link to post
Ttor Svart 1.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2018 Der ja. Den har vi savnet. Sitér dette innlegget Link to post
finnarne Svart 1.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2018 Fant den tidligere i uken med 3 farver, nå ser det mer ut som en klarlakk. Har noen bokser med den gamle ned i kjelleren, satser på at det holder til dekk og overbygg, og til det som skal males innvendig... Sitér dette innlegget Vifa - Bruce Roberts 35 Tidligere: EOS - Tidligere Vifa/Fryd - en fungerende Maxi 77 Mitt andre prosjekt: Den grønne bie - En ikke helt standard Land Rover Discovery Link to post
Hakkannen Svart 1.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2018 Fantastisk god nyhet Polyuretanmaling til OK priser er en mangelvare, syntes det var veldig dumt da de sluttet av forrige runde. @finnarneVær obs på at hvis polyuretanmalinga har stått noen år kan den ha gått ut på dato. Synes å huske det har blitt nevnt at det er herderen som tar kvelden først. Resultatet er at malingen ikke herder skikkelig og blir seig og vond å ha med å gjøre. Så et maling på et lite prøvefelt for så vente et par dager og se kan nok være lurt før du går i gang med hele overbygget Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 1.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2018 Jeg har også PU maling fra forrige lagerføring. Kan bekrefte at den er like fin. Tror denne malingen tåler å stå mange år. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Ttor Svart 1.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2018 Har pu maling stående som er over 15 år gammel. Like fin. Vel å merke Jotun, men tror ikke det utgjør noe. Herderen blir seig/hard om den ikke er helt lufttett. Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 3.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2018 Som all annen reaktiv kjemi, er også 2K PU ferskvare og bør ikke lagres for lenge. Jeg hamstret hvit BT PU da de skulle kutte det ut, og skulle lakke skroget året etter. Hadde lakket med BT PU året før og var da fornøyd, men de som var lagret et år var egenskapene mye dårligere: vanskelig å jobbe med, rant mer, gelet fort, samtidig som den tok veldig lang tid å herde ferdig. Jeg kjøpte Hempel i steden som var en drøm i forhold. Det er mulig de jeg hamstret var et restlager BT ville bli kvitt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.