SeilPåSkrå Svart 4.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2018 Må si dette ble en tråd i sann BP stil. Hvordan gjøre en fjær til fem høns. Jeg har ikke påstått eller missforstått noen ting. Jeg spurte et enkelt spørsmål: Hvilke regler gjelder? Og fikk et enkelt svar, og har ikke noe problem til å forholde meg til det. La inn en kommentar på hva jeg ville gjort, hvis det var min brygge. Har en brygge og hus "i skogen" så det er ikke noe misunnelse ute å går, hvis noen tror det. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 4.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2018 index skrev for 1 time siden: Om noen legger til på min brygge har jeg ikke mulighet til å legge til, så jeg kommer meg ikke hjem. Og det synes du er helt greit? Hva får deg til å tro at jeg syns det er greit? Bårdp skrev for 1 time siden: Har hent et par ganger at det har lagt en ukjent båt uten folk om bord på plassen min med min private brygge når jeg har kommet hjem og skal fortøye der. Det blir fort mye styr da jeg ikke har noen annen plass å legge båten min. Om en ikke klarer å forstå at slikt skaper irritasjon må en jo være passelig dum. Selvsagt. Er det noe som får deg til å tro at jeg ikke skjønner det? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 4.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2018 Pinkvin skrev for 8 timer siden: Men tidene har endret seg, det er ikke folk som bor i hus langs sjøen lengre, det er hyttefolk som ikke bor der men som bare er der av og til og som ikke vil dele av sine vakre og dyrkjøpte omgivelser med andre. Mye har gått tapt siden dengang det bodde folk langs sjøen. Det er fortsatt en del av oss som bor langs sjøen og er avhengige av bryggene våre. Og en del hyttefolk er også avhengig av å bruke båt for å komme til hytta si. Så om man kommer frem og det ligger en fremmed og forlatt båt der har man faktisk et problem. Og siden det er vanskelig for en passerende båteier å vurdere om eieren har bruk for brygga si eller ei, er det eneste rette å la være. Verre er det ikke! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Bårdp Svart 4.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2018 Sitat Selvsagt. Er det noe som får deg til å tro at jeg ikke skjønner det? Nei kanskje ikke du men det er åpenbart en del som ikke forstår det eller ikke bryr seg om slikt. Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 4.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2018 SeilPåSkrå skrev for 1 time siden: Må si dette ble en tråd i sann BP stil. Hvordan gjøre en fjær til fem høns. Jeg har ikke påstått eller missforstått noen ting. Jeg spurte et enkelt spørsmål: Hvilke regler gjelder? Og fikk et enkelt svar, og har ikke noe problem til å forholde meg til det. La inn en kommentar på hva jeg ville gjort, hvis det var min brygge. Har en brygge og hus "i skogen" så det er ikke noe misunnelse ute å går, hvis noen tror det. Du spurte om regler og fikk svar, men så komplementerte du det med en variabel av «Etikette og kotyme», hva du ville gjort. Det var var vel dette som gjorde at tråden ble litt lenger en nødvendig. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 4.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2018 index skrev for 1 time siden: Det er fortsatt en del av oss som bor langs sjøen og er avhengige av bryggene våre. Og en del hyttefolk er også avhengig av å bruke båt for å komme til hytta si. Så om man kommer frem og det ligger en fremmed og forlatt båt der har man faktisk et problem. Og siden det er vanskelig for en passerende båteier å vurdere om eieren har bruk for brygga si eller ei, er det eneste rette å la være. Verre er det ikke! Det å forlate en båt på en annens brygge er en helt annen problemstilling. Det har jo aldri vært ok noen sted til noen tid. Vi forlot selvsagt aldri båten på ei brygge uten å ha noen avtale på det., og vi snakker om 40+ år siden. Det var dengang mange "ødebrygger" rundomkring. Øyer med fraflytta gardsbruk osv som ikke var tatt i bruk hverken som sommersted eller noe. Poenget mitt er at holdningen dengang var at det selvsagt var ok å legge til ei brygge å gå å spørre, der det faktisk bodde folk, om man kunne ligge der for natta, ikke noe problem. Det er jo "bare" vanlige folk som spør noen andre "vanlige folk" om en tjeneste, en ordinær ting å gjøre. -- Men nå er den gjengse holdninga at det er bare å holde seg unna, ikke bare litt, men helt og holdent. Og skjønner man ikke såpass så er man jaggu idiot også har jeg lest. Men vent, det er mer, folk som driver med "sånt" er de som ønsker seg egen brygge (ja hvorfor ellers?), men som heller snylter på andre sitt, det er rett og slett "fattige" og misunnelige (tar jeg for gitt) båtfolk som er ute etter å snylte.. fæle folk som reker rundt for å finne bøyer og brygger de kan snylte på... uffameg. Det skinner gjennom en så ovenfra- ned og nedlatende holdning til andre hvor en ilegger båtfolk negative motiv mens man sitter og vokter den tomme brygga si (for den må jo være tom før det oppstår en "problemstilling"). Sånn var det altså ikke for 40+ pluss år siden. At det kom en båt til brygga var vel da mer som om en bil i dag stopper i oppkjørselen og så kommer noen på døra for å spørre om noe. Men for hva jeg vet så nekter vel kanskje de gjenfødte surbøendene med hagle/hyttefolka biler å stoppe i oppkjørselen hjemme også? Kanskje de har skilt "kjør forbi, ikke stopp, privat!". Noe har gått tapt. Dengang var det ikke noe problem å legge til ei brygge og faktisk gå å spørre, ingen ble fornærmet eller pissesure om en båt spurte om å kunne få ligge om natta, kanskje tvert i mot så satt en pris på å bli fortalt at en hadde en fin plass, en lun havn. Kanskje fikk en en gjentjeneste eller et par flasker pils eller noen penger for det, hvis det var det man ville. Husker til og med det motsatte, at fiskerkona sa at vi/mamma gjerne måtte plukke med noen bær fra hagen før vi dro videre, fiskerkona hadde så mye at hun ikke fikk brukt alt uansett. -- Men kanskje ikke noe poeng å dvele over en tid som er forbi. Sitér dette innlegget Link to post
joachimo Svart 4.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2018 Før i tiden hadde vi bare en brygge....PÅ DELING, og vi måtte RO med ei bøtte. Ikke hadde vi båt engang, men fisket fra et badekar! Ja faktisk måtte vi noen ganger klare oss med et ØSEKAR - MED HULL I - til å padle med! MED VI KLAGDE ALDRI!!! Sitér dette innlegget Mitt lille daycruiserprosjekt Frivillig Mannskap - RS155 Bendt R. Rasmussen Link to post
Coldman Svart 4.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2018 Det er ikke alltid folk bruker vettet... hverken den som eier en brygge eller den som tar seg til rette. Forresten så synes jeg "ta seg til rette" kanskje blir brukt litt for lett. Selvsagt vil noen "ta seg til rette", men av og til er det kanskje litt uvitenhet ute og går... "Jeg skjønte ikke at det ikke var lov"... "Beklager og beklager og beklager". NEI!!!! "Du bare ga f... og tok deg til rette". Basta. Nåvel. Jeg var medeier i ei privat brygge. En av de andre eierne fikk dagen ødelagt hvis han ikke kunne jage småpikene som "tok seg til rette" og badet fra brygga. Og kom det en båt for å sette av en kar, fikk denne andre eieren vondt i magen hvis båten bare dro sin vei med en gang. Ingen å gi en overhøvling. Pokker og. Har selv opplevd å bli kjeppjaget fordi jeg plutselig forvillet meg innpå tomta til en hytteeier. Dumme meg oppdaget det, men i stedet for å snu gikk jeg bare videre mot neste skogholt. Hytteeieren kom og jeg beklaget. Det holdt ikke. Om jeg gikk i søvne? Osv osv. Jeg bare gikk videre og følte meg dum, men også urettferdig behandlet. Under er et bilde av et gjeng ungdommer jeg fant på egen hytte under bygging av terrasse og bålgrop. De beklaget og beklaget, men hadde ikke noen god forklaring på hvorfor de hadde "tatt seg til rette". Ikke noe problem. Kunne aldri tenkt meg å jaget dem. Det greide knotten etter hvert. Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 4.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2018 Vil nå ikke tro det er noe problem å legge seg med en privat brygge om en går å spør om å få ligge der. Vil vel også tro de fleste bryggeeiere vil svare ja om båten ikke er i veien for andre. Problemet oppstår når noen bare fortøyer med en brygge og på toppen av det hele forlater båten. Sitér dette innlegget Link to post
Tor Arild Svart 4.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2018 Poenget til Pinkvin er vel akkurat det at folk ikke spør lenger. Enten så kjører man forbi, eller så "tar de seg til rette" (fåtall) fordi man kanskje forventer å få et negativt svar?. Min egen opplevelse er at om man spør pent, legger frem sitt ærend og gjør "som avtalt", så blir det som regel greit mottatt. Jeg er en av de som spør når jeg må. Med båt på sørlandet, så har det vært tilfeller der jeg har spurt om det er mulig å få lov til å låne brygge en time eller to for å handle. Har søkt i hukommelsen og kan faktisk ikke huske å ha fått nei. Har alltid når vi er tilbake med poser og pakkenelliker sørget for å gå opp og si ifra at nå er vi handlet ferdig og klare til å gå, takket dem for gjestfriheten og gitt en takkforhjelpen gave med en kald Sixpack eller en flaske vin. Nordpå er det enda "enklere" da det er ganske normal sak å bruke havet - og det virker som om det er lavere terskel for å ta kontakt enten bare for å prate eller for å gi/spørre om en tjeneste. Har fått mange hyggelige kontakter, venner og bekjente som resultat. Lå på Helgelandskysten noen år siden i ett skikkelig drittvær. Var ikke plass i havna, og når det kom inn en båt la jeg ut fendere på min. Båteier la til og kom ombord til meg med to pils og takket. Skal også sies at han drakk den ene selv, så det var også for å prate. På retur - stakk vi innom ham i hans hjemmehavn i Rørvik. Ble omvisning og kaffe hjemme før turen gikk videre. Superhyggelig. Har også til gode å bli sure på folk som spør meg om slikt. Møter mye hyggelige mennesker på det viset. Og har fått utallige tips om uthavner og fine ruter. Og gitt det samme. Så til trådstarter: Er det folk, spør pent og forklar ditt ærend og hvor lenge. Du vil trolig bli godt mottatt i 90% av tilfellene. Det er gjerne de som IKKE spør som er kilden til også negativ opplevelse for de som eier bryggene. Og som i verste fall går utover de som utviser det jeg kaller helt normal høflighet - og ikke minst aksepterer et Nei og seiler videre uten sure blikk og kommentarer. Mvh Tor Arild Sitér dette innlegget Link to post
pacuare Svart 4.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2018 Det hender da fremdeles at en legger til på en brygge og går og snakker med eierne. Av og til blir det veldig hyggelig også. Men glem det øst for Kristiansand. Og alle steder med mye båtturister. Det er rett og slett for mange båter til at det er hyggelig at folk kommer innom mange steder langs kysten. Vurderer selv å bygge brygge. Hovedgrunn til at jeg ikke gjør det er at det kommer til å bli oppholdssted for tyske turister. Kjenner at jeg hadde irritert meg. Kjempehyggelig hvis noen hadde fisket fra brygga noen timer en gang i uka. Men det blir for mye når jeg regner med 6 timer i snitt hver dag fra mai til august. Alt med måte, når pågangen av andre blir for stor blir det til at en må være restriktiv på bruk. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 4.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2018 -det er ikke hyggelig at det fiskes fra brygga. Med mindre fiskeren kommer neste dag og vasker måseskit på båt og kalesje. Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 4.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2018 Som en av disse hærsens hytte-eierne... Kom en gang ut på hytta, hvor en eller annen gjøk hadde sløyd fisk og fyrt opp engangsgrillen på brygga, istedenfor på svaberget 50cm til høyre. Så da står man der og betrakter blod og gørr klint utover samt en svart firkant svidd inn i terrasse-bordene. Neste gang man ser en kar med fiskestang er det noe dypt inne i svartsinnet som ønsker å skrike "Kom deg til h&%$ unna", men siden jeg er oppvokst i et delvis møblert hjem gjør jeg selvsagt ikke det. Men min tanke er fri... som dikteren sa.. Har også opplevd at noen har satt 20-30 meter ulovlig ørretgarn på tvers 10 meter utenfor brygga. Ikke så farlig om neste båt på vei inn mot brygga får full stopp i maskineriet tydeligvis. Jeg har mye høyere toleranse for folk med omløp i hodet. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Guest Avmønstret# Svart 4.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2018 Pleier å ha et par opphold på vestlandet, beklager, mener selvsagt Vestland, et par ganger i året. Damene ville vel kalt det for detox, noen for rehabilitering, som kidsa sier "what ever", miljøforandring av den gode sorten er det uansett ;-) Da hhv sør for Bergen og også en tur på Nord- vestlandet, eller heter det nå nord- vestland, eller de er kanskje ikke en del av Vestland? Uansett, "der" (være seg på vestlandet, i Vestland, eller hva faen det nå heter) trakterer vi som regel småbåter, enten åpen 16-18 ish fotere, eller en halvplanersak på noen og tyve. Nå er det ikke akkurat noen rush inn i og rundt fjordene der vi ferdes men vi driver jo ikke og klyver oppetter fjellknauser hvis vi må på land og det er ei brygge der. Rett over fjorden på ene stedet er det en butikk. Da tar vi båten til nærmeste brygge og går på butikken. Bryggeeier ser oss fra vi legger fra til vi legger til og vil ha god tid til å låse ut, pusse og lade hagla, eller, som det pleier å skje, stikke nedom for å hilse på "hvem det nå måtte være som la til", slå av en prat. Og i den anledningen passer vi selvsagt på å spørre om det er greit at vi legger til for å gå på butikken, og det er det selvsagt. Neste gang/år vi kommer så kommer de gjerne ned på brygga for en liten prat og "takk for sist". Litt jug og fiskerskrøner osv, god stemning. Og sånn er det egentlig der vi ferdes, også når vi finner nærmeste brygge til bensinstasjon, eller skal hente en kompis som ikke rakk siste ferja og står i regnet og venter på andre siden, eller om en skal i land og få ordnet ett eller annet ett eller annet sted. Noen plasser er det folk, og det gjør ikke noe, ingen ordentlige folk jager andre folk (jeg tror de ville blitt betraktet som sinnssyke om de drev med det), noen plasser er det ikke folk, og da er det jo helt greit. --- Tror alle kan leve med at en "idiot" en sjelden gang ikke har vett til å oppføre seg, men ser absolutt utfordringen hvis en får en hel gjeng med fiskere til stadighet, forlatte båter, engangsgriller som svir brygga i filler osv. Det skjønner jo absolutt alle, uten unntak. Det som er trist er når det blir en gjengs holdning om at alle i båt skal holde seg unna enhver brygge og at bryggeeier så og si har plikt til å, gjerne på en uhøflig og stygg måte, jage andre folk unna fordi de av en eller annen grunn må en tur på land, kanskje for å spørre om lov til å ligge ved brygga litt... av en eller annen grunn. -- Selv skjønner jeg ikke helt hva som foregår når det feks ligger to- tre gamle hus på en liten øy som har stått der "i 100 år" før de blir sommerboliger. Så får man plutselig behov for å sette opp gjerder på kryss og tvers over øya, ikke et gjerde for å holde noen dyr inne-ute, men tydeligvis for å markere eiendommen sin selv om det er slått markører ned i fjell og det er tegnet opp på kartverk hos kommunen, ligger på nett osv. En stenger jo ikke bare andre ute, en stenger seg selv inne, de få ukene i året en er der... Er vel tydelig at i noen deler av landet det en tapt kamp, i andre deler av landet råder fortsatt god norsk tradisjon og fornuft fortsatt, og det er jo bra. -- Men det er greit, en får gjøre som en vil, noen vil opprettholde antydningen til magesåret også når de er på ferie, andre klarer å senke skuldrene et par hakk. Må innrømme at jeg liker meg best i båt på steder der dette tullet ikke engang er tema. Men der er det også færre båter, og antagelig også da færre "idioter" som ikke vet å oppføre seg. Men det viktigste, en vet at en kan gå til ei brygge hvis en må uten å bli jaget av en eller annen "tulling". Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 6.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2018 (redigert) @Pinkvin med et såpass liberal holdning til andres eiendom, du praktiserer vel det med dine egne eiendeler også? Om noen tar en tur med båten din når du ikke bruker den, går selvsagt bra? Hagen hjemme kan selvsagt hvemsomhelt slå seg ned i for en real grillfest, eller spille litt fotball? Redigert 6.Juni.2018 av Krimart (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 7.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2018 Krimart skrev for 5 timer siden: @Pinkvin med et såpass liberal holdning til andres eiendom, du praktiserer vel det med dine egne eiendeler også? Om noen tar en tur med båten din når du ikke bruker den, går selvsagt bra? Blir vel mer sammenlignbart med at noen legger til på utsiden av båten hans, og går over den for å komme på land, dersom det ikke er andre ledige plasser? Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Eureka Svart 7.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2018 (redigert) -jeg skal på bobiltur til sommeren og drar vel innom Oslobygda en tur. Da er det vel helt greit å parkere i oppkjørselen til noen, gjerne i nærheten av Majorstuen, for jeg skulle handla noe i en butikk der. Blir vel en overnatting også. Det er så mye styr med campingplasser og slikt. Det må gjerne være i litt naturskjønne omgivelser men helst asfaltert oppkjørsel, da. En sittebenk hadde vært ok. Og så er det jo så dyrt å parkeres byen nå til dags. Mulig jeg blir to dager også. Men jeg kan jo parkere hos naboen natt nummer to.... Redigert 7.Juni.2018 av Eureka (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 7.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2018 2 hours ago, Erik said: Blir vel mer sammenlignbart med at noen legger til på utsiden av båten hans, og går over den for å komme på land, dersom det ikke er andre ledige plasser? Nei, i så fall er man vel i en gjestehavn. Bir vel heller ekvivalent med at noen parkerer bobilen sin i oppkjørselen eller på plenen din - slik Eureka nevnte. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 7.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2018 Om jeg skal parkere på en plen, så skal den i det minste være nyklippet, helst steinlagt frem til førerdøren. ? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 7.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2018 Krimart skrev for 8 timer siden: @Pinkvin med et såpass liberal holdning til andres eiendom, du praktiserer vel det med dine egne eiendeler også? Om noen tar en tur med båten din når du ikke bruker den, går selvsagt bra? Hagen hjemme kan selvsagt hvemsomhelt slå seg ned i for en real grillfest, eller spille litt fotball? Om du er bryggeeier så forklarer det holdningen om du sammenligner det å legge til ei brygge for å gå opp å spørre om å få ligge en natt med det at noen tar tur med båten din, eller grillfest og fotball i hagen din. -- For meg er sammenligningen i retning av at en bil stopper i oppkjørselen så kommer noen på døra og ringer på for å spørre/informere om noe. De fleste hus har åpen oppkjørsel med kjørevei helt til inngangsdøra, noe som vel kan sies er god norsk kultur og tradisjon, man inviterer til at her i landet har man tillit til hverandre, og det fungerer veldig bra. -- Men jeg har også hørt om folk som vokter oppkjørselen sin, som faktisk kommer løpende og kjefter om noen skulle være så frekke å bruke en liten bit av den for å snu bilen osv. Så kanskje det er samme folka, eller kanskje de lever ut drømmen når de er på hytta og faktisk er normale når de er hjemme? Ikke godt å si. I grunnen rart å spørre meg, de det gjelder vet vel best selv hva som driver de til å gjøre som de gjør. --- Har ikke hytte ved sjøen, men den hytta jeg har har ikke gjerde rundt tomta selvsagt, ville sett veldig dumt ut med gjerde ute i naturen. Og utedassen står ulåst med papir klart hvis du, eller noen i jaktlaget, eller noen som går tur på den populære og merka leden som går rett ved blir nøden. Syns det er bedre at folk får gjort fra seg på utedassen vår enn å finne skit og dasspapir i skauen nær hytta. Og om du trenger å parkere for å gå på jakt eller plukke bær, eller hva du nå skal, og vi ikke er på hytta, ja så parkerer du selvsagt ved hytta om du vil. Og er vi på hytta så må du spørre selvsagt, det har en tid til. Når vi ikke er der bryr vi oss selvsagt ikke, parker som du vil. Vil du spise matpakka på terrassen på hytta når vi ikke er der så gjør gjerne det. Ikke noe problem. --- Jeg forstår overhodet ikke sammenligningen med grillfest i hagen hjemme osv, men forstår jo nå at du føler likt på dette, og da skjønner jeg som sagt reaksjonene. Da støtter jeg også tiltak med skilting som "privat!" osv, osv sånn at normale folk forstår i tide at her kan det være folk som reagerer både sterkt og uten at andre skjønner hvorfor. Kjekt å få vite at det bare er å holde seg godt unna så en ikke risikerer å bli kjefta på eller skutt av en sur bonde. Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 7.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2018 Å ta seg til rette på en privat eiendom, i dette tilfelle en brygge, og legge til for å bade og sole (som TS spør om) er det definitivt tilsvarende som om noen fremmede skulle ta seg til rette i hagen med grilling og fotball. Hvis noen lurer på noe og svinger innom mot brygga for å spørre om noe, er vi selvsagt imøtekommende og svarer. Hvis noen har fått motorstopp e.l. hjelper vi selvsagt. Hvis noen spør om å lov til å legge til sier vi de heller bør gå til gjestehavnen 500 m. lenger bort. Sitér dette innlegget Link to post
Seilars Svart 8.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2018 Loven er vel ganske tydelig. Hva er så galt med å følge loven når det gjelder andres eiendom og eiendeler, og heller være raus med sitt eget? Loven forholder seg til de grenser samfunnet har satt. Å eie en eiendom gir visse rettigheter, og dem som ikke eier denne eiendommen kan også ha visse rettigheter på den. Men innmark og brygger er ikke noe man har anledning til å bruke om man ikke eier. Jeg kan ikke se at dette skal være så vanskelig. Vi har i familien eid både holmer og populære friluftsområder mye brukt av båtfolk i generasjoner. Aldri har noen blitt jaget fra utmark, men legger du deg på brygga vår for å sole deg, så er det å gå langt over streken. Det har jeg forøvrig bare opplevd en gang, så folk flest vet å oppføre seg bra heldigvis. Sitér dette innlegget Link to post
lasmarquezas Svart 8.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2018 En gladhistorie til dette bryggestyret var da jeg i februar i år kom fra Sørlandet på vei til Nordvestlandet og passerte Nåresundet like ved Sognesjøen. Det blåste godt, snødde vannrett og bekmørkt. Fikk lagt meg inntil en brygge, gikk opp til nærmeste hus og møtte verdens hyggeligste og mest imøtekommende eldre kar. Han var hjelpsomheten selv, og vi fikk en god natts søvn etter det som hadde vært en relativt strabasiøs dag. Poenget mitt er vel bare at vennlighet og høflighet gjerne blir gjengjeldt, at et smil er gratis og at livet er for kort til smålig krangling. Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 8.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2018 Hadde jeg hatt en brygge som ikke "henger" sammen med huset, så hadde jeg ikke brydd meg om folk hadde brukt den som om bord/i landstigning. Men når den er møblert eller at det er annet utstyr der som tilsier at den er privat, eller tydelig ligger på en tomt med hus og gressplen rundt, da syns jeg det blir for frekt å ta seg til rette. Sitér dette innlegget Link to post
pacuare Svart 8.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2018 lasmarquezas skrev 1 time siden: Fikk lagt meg inntil en brygge, gikk opp til nærmeste hus og møtte verdens hyggeligste og mest imøtekommende eldre kar. De aller fleste er veldig hyggelig og hjelpsomme. Problemet er når det er overflod av båter. Da må en sette stopp. En ruskete dag i februar vest for lindesnes erfarer jeg at andelen hyggelige folk er over 95%. I blindleia med fri eksos, full rulle på stereoanlegget, tydelig fylle passasjerer, antar jeg hyggelige bryggeeiere ligger på 0,005%. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.