Jump to content

VP D3-160 2004, tør jeg kjøpe? Mercruiser D-Tronic 165 eller Suzuki 140 bedre


qwerty

Recommended Posts

Den 660’en var strøken.. ville vært rask med å fått sett på den.

 

forøvrig kjørte jeg et utdrikningslag i dag. Vi var 6-7 menn ombord. Klarte fortsatt 31-32 knop med 140 hk;)

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Likte den ja, men lot meg blende av utstyr og driftstimer. Begynte å bli usikker med tanke på om det vil være undermotorisert. 

 

Samt at jeg har fått tilbakemelding fra tidligere 660 eiere at de i dag ville valgt 655. 

Hmm....

 

Blir det denne 660’n så vil den nok bli kjøpt usett. Om jeg ikke finner noen i Tønsberg som kan sjekke den opp for meg. 

Link to post
Share on other sites

Er vel litt enklere båthold med påhengsmotor. Bytt olje og girolje så er det bare å kjøre.

 

Ellers er jo båtene veldig like så blir litt smak og behag. Men det virker som det er godt sammenskrudde båter:)

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Link to post
Share on other sites

glalaks skrev 8 minutter siden:

Er vel litt enklere båthold med påhengsmotor. Bytt olje og girolje så er det bare å kjøre.

 

Ellers er jo båtene veldig like så blir litt smak og behag. Men det virker som det er godt sammenskrudde båter:)

 

Ikke noe problem med vanlig service på innenbords. Det fikser jeg selv. 

Link to post
Share on other sites

nordan family 27 skrev 4 minutter siden:

Personlig ville jeg ikke vært i tvil: utenbordsmotor - punktum. Ser alle fordelene med innenbords, men jammen er listen (og baatplassen trådene) mange om utfordringene med disse små innenbordsmotorene også. 

 

Holder på å lande på det samme. 

Ja, «vinglepetter». 

Ser at Yamarin 64dc seiler opp som ett altwrmativ til 655. Får god omtale vedrørende sjøegenskaper. 

Link to post
Share on other sites

På en Skibsplast 660 ville jeg ikke hatt mindre enn 160 HK. Det var midt i blinken når vi for mange år siden hadde en slik båt. D3 fungerte helt utmerket for oss, men det ble med 1 sesong. MEN utenbords er etter mitt syn å foretrekke opp til 23 fot. Her er også Skibsplast 685 mye båt for pengene. Utenbords gir et vedlikeholdspunkt. Motor + drev blir 2 og fort veldig mye dyrere. Smart å se på konkurrenter og jeg ville kjøpt et båtmerke som fortsatt produseres (Yamarin, Ibiza, Nordkapp) med tanke på tilgang på reservedeler og stash.

 

Lykke til!

mvh Bergen Dørk

Link to post
Share on other sites

Jeg tror også yamarin har et bedre skrog enn 655. Skal du ha en sporty båt og kjøre litt friskt i bølger så er den nok et bra valg.

 

for vår del med småbarn og litt sur Trondheimsfjord synes jeg skibsplast virker litt lunere, med mer beskyttelse bak vindskjerm. Men jeg har ikke prøvd yamarin;)

 

skibsplasten går veldig fint i bølger om man kjører rolig, men slår en del om man må kjøre fort.. kjørte Trondheim-Hitra med min i relativt store bølger.. brukte 5-6 timer men følges aldri utrygt, så lenge motoren går..;)

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Link to post
Share on other sites

glalaks skrev 2 minutter siden:

Jeg tror også yamarin har et bedre skrog enn 655. Skal du ha en sporty båt og kjøre litt friskt i bølger så er den nok et bra valg.

 

for vår del med småbarn og litt sur Trondheimsfjord synes jeg skibsplast virker litt lunere, med mer beskyttelse bak vindskjerm. Men jeg har ikke prøvd yamarin;)

 

skibsplasten går veldig fint i bølger om man kjører rolig, men slår en del om man må kjøre fort.. kjørte Trondheim-Hitra med min i relativt store bølger.. brukte 5-6 timer men følges aldri utrygt, så lenge motoren går..;)

 

Har benyttet lik båt som din. 

Båten er trygg og grei.

Litt mye vindfang i forskipet ved manurering ved trange forhold. Personlig mener jeg at båten krever trimplan, litt på grunn av L-sofa. 

En stor fordel for skibsplast er at det er «ståhøyde» når kalesjen er på. 

Er vist ikke det på yamarin 64dc, er vel det største minuset vi finner på den båten. 

 

Vedrørende den aktuelle båten er det «minstemål» med tanke på motor. 

Får ta en nærmere titt på begge aktuelle modellene. 

Skulle kommet i kontakt med noen som har en 660 med qsd 2.0 130 hk. 

Gjerne i Trøndelag, så kunne man prøvd den på sjøen. Enklere enn å kjøre til Tønsberg får en prøvetur. 

 

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...