Oddan Startet 5.Juni.2018 Del på Facebook Startet 5.Juni.2018 Ekstra batteri eller Booster som backup på åpen båt med 225 hk påhengs? Det kan jo oppstå krisestemning når en ligger til havs og har fisket, og ikke får start på motoren......(ja jeg vet at det ikke SKAL skje)...noe har tappet strøm....ladingen har blitt dårlig etc. Hva vil dere anbefale? Reserve batteri....eller Booster? Sjekk denne: https://batterionline.no/noco-genius-gb70-boost-hd-jump-start-til-12v-blybatterier Sitér dette innlegget Link to post
Nordsjøfarer Svart 5.Juni.2018 Del på Facebook Svart 5.Juni.2018 Helt klart en startbooster , den kan også brukes til bilen osv... Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 5.Juni.2018 Del på Facebook Svart 5.Juni.2018 Jeg ville heller gått for to separate batterier med VSR rele mellom. Da belaster du ikke startbatteriet med plottere etc. når du ligger og fisker. Mistenker at en slik booster blir litt slapp for å dra i gang en 225hk. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
leopard Svart 5.Juni.2018 Del på Facebook Svart 5.Juni.2018 Slenger inn ett spørsmål her jeg også. Dersom startbatteriet går tomt, er det trygt å ta strøm med startkabler fra forbruks bank til startbatteriet. Tenker da om jeg kan ødelegge noe som er koblet til forbruksbanken. Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 5.Juni.2018 Del på Facebook Svart 5.Juni.2018 Nå synser jeg, men ser for meg da enten skru av hovedbryter som går til forbruk, eller bruke startkabler med innebygd elektronikk. Slike som er til nyere biler. Men som sagt, dette er bare synsing fra min side. Sitér dette innlegget Link to post
chrisrik Svart 5.Juni.2018 Del på Facebook Svart 5.Juni.2018 Jeg kommer til å koble minus mot minus mellom batteriene og sette en egen hovedstrømsbryter mellom med skriften "Emergency" - det har alle de skikkelig dyre båtene. Så at det enda er en 20 år til jeg får meg en Targa 32, så kan jeg nå etterligne så langt det lar seg gjøre ? Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
Oddan Svart 6.Juni.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juni.2018 Ikke dum denne: https://bilpleiekongen.no/produkt/jumpspower-amg15-startbooster/ Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 6.Juni.2018 Del på Facebook Svart 6.Juni.2018 Joda, reklame er reklame, stemmer skjelden i praksis. Disse powerbank'ene har en stor feil, de er alltid tom når du MÅ ha de. Et batteri som blir konstant ladet under bruk er aldri tom. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
theppan07 Svart 6.Juni.2018 Del på Facebook Svart 6.Juni.2018 Forskjellen er at et blybatteri har relativt stor selvutladning. Det har ikke Lithium batterier. Med mindre du glemmer å lade etter bruk, så er de fulle. Sitér dette innlegget Link to post
_Torgeir Svart 6.Juni.2018 Del på Facebook Svart 6.Juni.2018 Har selv brukt denne i vinter da batteriene ikke holdt mål, overraskende bra. Starter 4,5L 250hp Mercruiser hver gang. Starthjelp-Premium Det som er fint er at den trenger ikke lades på forhånd, den trekker ut reststrøm av batteriet og gir det i retur. Vil tro det er avhengig av at motor starter lett da strømmen ikke holder for lange kjinninger. Sitér dette innlegget Link to post
Oddan Svart 7.Juni.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Juni.2018 Toppers! Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 7.Juni.2018 Del på Facebook Svart 7.Juni.2018 theppan07 skrev for 19 timer siden: Forskjellen er at et blybatteri har relativt stor selvutladning. Det har ikke Lithium batterier. Med mindre du glemmer å lade etter bruk, så er de fulle. LiFePo batteriene i min startbooster tålte ikke ligge ubrukt et halvt år , oppladet Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Oddan Svart 7.Juni.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Juni.2018 Hva med den fra Biltema, som "trekker" ut reststrøm til en Kondensator....kunne ikke det være ganske genialt? http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Elektrisk/Batteriverktoy-og-tilbehor/Starthjelp-Premium-2000037609/ Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.