Morgengry Startet 5.Juni.2018 Del på Facebook Startet 5.Juni.2018 Wallas blinker rødt men slukker etter ca 4 min. Veldig svak tikking i pumpe, og diesel beveger seg ikke i slangen. Vet noen hva som kan være feil? Båten er tilkoblet landstrøm. Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 5.Juni.2018 Del på Facebook Svart 5.Juni.2018 Rødblink, kan være lav spenning. Hvordan går det om du starter motoren? Som regel er kablene for tynne til at den starter. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Wallas Service Svart 5.Juni.2018 Del på Facebook Svart 5.Juni.2018 Lav spenning = gul blinkende led. Rød blink alene = mislykket oppstart. Tips til feilsøking finner du i bruksanvisningen som du kan laste ned her: http://www.wallas.fi/flippingbook/85dt/#/53/ Les spesielt fra og med side 297 til og med side 303. Annet: I oppstarten vil ikke pumpen gå kontinuerlig. Det første elektronikken gjør er å sjekke om funksjonene er i orden. Litt gløding, vifte går og pumpen slår et par slag. Pumpen stopper så i 30-40 sekunder før den begynner å slå sakte. I mellomtiden har glødingen økt for å få god varme i brennkammeret så drivstoffet skal tenne bedre. Mot slutten av glødetiden (ca 4,5 min) er pumpetakten nesten på topp. Om det av en eller annen grunn ikke kommer drivstoff/tenner, vil pumpen stoppe og apparatet går i slutt/nedkjølingsmodus med rødt blinkende led. Om det tenner vil pumpehastigheten og viftehastigheten øke (etter ca 5 min). Om dette er første oppstart etter vinterlagring er det ikke unormalt at pumpen ikke suger drivstoff. Pumpen har "satt seg" i løpet av vinteren og trenger kanskje litt hjelp å komme i gang. * Er apparatet koblet rett til dieseltanken? - Har du mulighet til å sette slangen i en ren flaske med drivstoff og holde denne høyere enn apparatet? Da kan du ha fordel av heverteffekten for å hjelpe pumpen til å få drivstoff. * Har du separat tank? - Løft tanken høyere enn apparatet for å hjelpe pumpen å få tak i drivstoff. Om du har 2 mislykkede startforsøk vil apparatet låse seg. Se side 299 om hvordan låse opp sperringen. Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.