Jump to content

Wallas 85 td safeflame feilsøking


Morgengry

Recommended Posts

Lav spenning = gul blinkende led.

Rød blink alene = mislykket oppstart.

Tips til feilsøking finner du i bruksanvisningen som du kan laste ned her:

http://www.wallas.fi/flippingbook/85dt/#/53/

Les spesielt fra og med side 297 til og med side 303.

 

Annet:

I oppstarten vil ikke pumpen gå kontinuerlig. Det første elektronikken gjør er å sjekke om funksjonene er i orden. Litt gløding, vifte går og pumpen slår et par slag. Pumpen stopper så i 30-40 sekunder før den begynner å slå sakte. I mellomtiden har glødingen økt for å få god varme i brennkammeret så drivstoffet skal tenne bedre. Mot slutten av glødetiden (ca 4,5 min) er pumpetakten nesten på topp. Om det av en eller annen grunn ikke kommer drivstoff/tenner, vil pumpen stoppe og apparatet går i slutt/nedkjølingsmodus med rødt blinkende led. Om det tenner vil pumpehastigheten og viftehastigheten øke (etter ca 5 min).

 

Om dette er første oppstart etter vinterlagring er det ikke unormalt at pumpen ikke suger drivstoff. Pumpen har "satt seg" i løpet av vinteren og trenger kanskje litt hjelp å komme i gang. 

* Er apparatet koblet rett til dieseltanken?

- Har du mulighet til å sette slangen i en ren flaske med drivstoff og holde denne høyere enn apparatet? Da kan du ha fordel av heverteffekten for å hjelpe pumpen til å få drivstoff.

* Har du separat tank?

- Løft tanken høyere enn apparatet for å hjelpe pumpen å få tak i drivstoff.

 

Om du har 2 mislykkede startforsøk vil apparatet låse seg. Se side 299 om hvordan låse opp sperringen.

Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209

"Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen"

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...