Jump to content

Sabb H problem

Peri280

Recommended Posts

Hei. Nå trenger jeg litt hjelp/ råd, nå har jeg tank med uttak i bunn som er montert høyere enn filteret. Med full regulator 5-6 oljepump i plugghølet og gløding, starter den og går 6-8 slag og stopper.
Dysa forstøver bra, og bra med diesel fra dyserøret.
Kan det fortsatt være luft i systemet ? Lufter skruen på filter, banjokobling på pumpa og dyserøret ved dysa.
Er det noe jeg gjør feil siden den ikke vil gå ? Mvh Per Sverre Strand

Gikk motoren fint før lufting? Hvordan er kompresjonen?

Grunnen til jeg spør er at jeg har vært borti et par 10-hestere som kun gikk godt på olje. Felles for begge var at kompresjonen ikke var å skryte av. Den ene trengte kun en ventilslipingsjobb for så svive upåklagelig, den andre måtte vi ut med stempelet i tillegg, skifte stempelfjærer og hone sylinderveggen. Etterpå gikk denne også som den skulle.

Hakkannen skrev 31 minutter siden:

Gikk motoren fint før lufting? Hvordan er kompresjonen?

Grunnen til jeg spør er at jeg har vært borti et par 10-hestere som kun gikk godt på olje. Felles for begge var at kompresjonen ikke var å skryte av. Den ene trengte kun en ventilslipingsjobb for så svive upåklagelig, den andre måtte vi ut med stempelet i tillegg, skifte stempelfjærer og hone sylinderveggen. Etterpå gikk denne også som den skulle.

Har ikke hatt start på motoren i mitt eie, har byttet toppen pga rusthull .kjøpte en topp som var slipt ventiler på . Kompresjonen virker som er god . Kan jeg ha justert dekomphendel feil ?

står at den skal bevege seg 0,5 mm , kompresjonen blir ikke borte før den løfter seg minst 1 mm i dekomprimert stilling .

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...