Peri280 Startet 6.Juni.2018 Link til dette innlegget Startet 6.Juni.2018 Hei. Nå trenger jeg litt hjelp/ råd, nå har jeg tank med uttak i bunn som er montert høyere enn filteret. Med full regulator 5-6 oljepump i plugghølet og gløding, starter den og går 6-8 slag og stopper. Dysa forstøver bra, og bra med diesel fra dyserøret. Kan det fortsatt være luft i systemet ? Lufter skruen på filter, banjokobling på pumpa og dyserøret ved dysa. Er det noe jeg gjør feil siden den ikke vil gå ? Mvh Per Sverre Strand Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 6.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2018 Gikk motoren fint før lufting? Hvordan er kompresjonen? Grunnen til jeg spør er at jeg har vært borti et par 10-hestere som kun gikk godt på olje. Felles for begge var at kompresjonen ikke var å skryte av. Den ene trengte kun en ventilslipingsjobb for så svive upåklagelig, den andre måtte vi ut med stempelet i tillegg, skifte stempelfjærer og hone sylinderveggen. Etterpå gikk denne også som den skulle. Sitér dette innlegget Link to post
Peri280 Svart 6.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2018 Hakkannen skrev 31 minutter siden: Gikk motoren fint før lufting? Hvordan er kompresjonen? Grunnen til jeg spør er at jeg har vært borti et par 10-hestere som kun gikk godt på olje. Felles for begge var at kompresjonen ikke var å skryte av. Den ene trengte kun en ventilslipingsjobb for så svive upåklagelig, den andre måtte vi ut med stempelet i tillegg, skifte stempelfjærer og hone sylinderveggen. Etterpå gikk denne også som den skulle. Har ikke hatt start på motoren i mitt eie, har byttet toppen pga rusthull .kjøpte en topp som var slipt ventiler på . Kompresjonen virker som er god . Kan jeg ha justert dekomphendel feil ? står at den skal bevege seg 0,5 mm , kompresjonen blir ikke borte før den løfter seg minst 1 mm i dekomprimert stilling . Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 6.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2018 (redigert) Det kan være. Er så lenge siden at jeg husker ikke om jeg trengte justere dekompresjonshendelen. Redigert 6.Juni.2018 av Hakkannen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.