joelle Startet 9.Juni.2018 Del på Facebook Startet 9.Juni.2018 Løftet båten på vannet i dag. har instalert helt ny oljesmurt pakkboks fra sleipner, har fulgt monteringsbeskrivelsene, men merker meg at det kommer ett drypp fra boksen hver 30 sekund. Dette dryppet kommer da fra lufteskruen, det er ikke noen pakkning mellom den syrefaste skruen å pakkboksen som er i messing. vill ikke dra til før hardt heller, så jeg lurer da på hvis det bare er å dra til. Eller hvis jeg ska prøve noen form for pakknings guffe / gjengetqpe Sitér dette innlegget Link to post
Linea Svart 9.Juni.2018 Del på Facebook Svart 9.Juni.2018 Jeg har samme pakkboks. Hos meg er det ei flat skive syrefast på skruen. Skrur ikke veldig hardt til og den er tett. En dråpe Loctite gjengetetting kan jo også løse problemet. Sitér dette innlegget Link to post
joelle Svart 9.Juni.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Juni.2018 Da ser det ut til at jeg ikke har fått med denne skiven. har vært inne på tanken om locktite, men da sitter skruen som f...n når jeg ska ta den opp neste år for lufting. kanskje bare ta litt gjenge tape rundt den Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 9.Juni.2018 Del på Facebook Svart 9.Juni.2018 Ikke bruk gjerne gjetape eller tettemiddel. Legg en kobberpakning der, det har jeg og er er det tett. Denne skruen skal jo løsnes hver gang båten har blitt satt på vannet, da er det upraktisk med noe greier på gjengene. Siden du da må skru skruen helt ut for å få luftet.Hos meg holder det å løsne et par tørn på skruen, da hører jeg at det suser inn luft. Kort tid etter sipler det inn vann, da er jobben gjort, og skruen strammes igjen. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Sigurd Svart 10.Juni.2018 Del på Facebook Svart 10.Juni.2018 joelle skrev for 8 timer siden: ..........men da sitter skruen som f...n når jeg ska ta den opp neste år for lufting....... Da nruker du feil Loctite! Sitér dette innlegget Link to post
TideRace Svart 10.Juni.2018 Del på Facebook Svart 10.Juni.2018 Sett skruen inn med vannfast propellakselfett + en skive under skruen, så er du kvitt problemet. Som skrevet over må pakkboksen luftes etter sjøsetting. Min pakkboks sitter slik til at det er mulig å miste skruen i kjølen med våte fingre osv. Har derfor et par ekstra skruer i reserve som alltid er tilgjengelig ved lufting. Sitér dette innlegget Link to post
joelle Svart 11.Juni.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Juni.2018 Takk for hjelp. Løste det så enkelt at jeg tok av lufteskruen. Dyppet den i vaselin, skrudde på plass og det var helt tett. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.