Jump to content

Oljesmurt pakkboks drypper vann

joelle

Recommended Posts

Løftet båten på vannet i dag.

har instalert helt ny oljesmurt pakkboks fra sleipner, har fulgt monteringsbeskrivelsene, men merker meg at det kommer ett drypp fra boksen hver 30 sekund.

Dette dryppet kommer da fra lufteskruen, det er ikke noen pakkning mellom den syrefaste skruen å pakkboksen som er i messing.

vill ikke dra til før hardt heller, så jeg lurer da på hvis det bare er å dra til. Eller hvis jeg ska prøve noen form for pakknings guffe / gjengetqpe

Ikke bruk gjerne gjetape eller tettemiddel.

Legg en kobberpakning der, det har jeg og er er det tett.

Denne skruen skal jo løsnes hver gang båten har blitt satt på vannet, da er det upraktisk med noe greier på gjengene.  Siden du da må skru skruen helt ut for å få luftet.Hos meg holder det å løsne et par tørn på skruen, da hører jeg at det suser inn luft. Kort tid etter sipler det inn vann, da er jobben gjort, og skruen strammes igjen.

Hold kjeft,når du snakker til meg!

Sett skruen inn med vannfast propellakselfett + en skive under skruen, så er du kvitt problemet.

Som skrevet over må pakkboksen luftes etter sjøsetting. Min pakkboks sitter slik til at det er mulig å miste skruen i kjølen med våte fingre osv. Har derfor et par ekstra skruer i reserve som alltid er tilgjengelig ved lufting.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...