småbåtentusiasten Startet 9.Juni.2018 Del på Facebook Startet 9.Juni.2018 (redigert) Honda BF15/20 (15/20 hk). Manualen sier 10 cm over antikavitasjonsplaten ved montering på båt. Bøtten som tilgjengelig er ikke så dyp, men vannet når opp til antikavitasjonsplarten. Motoren bør da klare uten problem å trekke vannet opp da? Kan man konkludere med dårlig impeller? Vannet kommer ut av kontrollhullet hvis det settes vann på inntaket øverst på motorblokken ved siden av termostaten. Redigert 9.Juni.2018 av småbåtentusiasten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 10.Juni.2018 Del på Facebook Svart 10.Juni.2018 Jeg vil tippe impeller. Er det lenge siden den ble skiftet? Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Linea Svart 10.Juni.2018 Del på Facebook Svart 10.Juni.2018 Behøver ikke være noe galt med impeller. Prøv ei dypere bøtte før du begynner å skru. Hadde en yamaha hvor det samme skjedde ved kjøring i bøtte. Satte båten på vannet, kjølestrålen kom med en gang og alt i orden. Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 10.Juni.2018 Del på Facebook Svart 10.Juni.2018 Du har ikke anledning til å låne en spyledyse? Da får du testet om det er impelleren som er problemet. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Krimart Svart 11.Juni.2018 Del på Facebook Svart 11.Juni.2018 Hei, jeg har en 8 HK Honda, og klart å ødelegge impelleren to ganger, så de er følsomme for kjøring uten nok vann. Du må nok skaffe deg et dypt nok kar for høstpussen. Det er vel en slik spylestuss på den slik at du kan spyle uten å kjøre motoren? Jeg er ikke sikker på hvor godt det fungerer i forhold til å faktisk kjøre motoren i ferskvann, men hvis du ikke her dypt nok kar er det i alle fall bedre enn å ødelegge impelleren. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.