p1raten Startet 11.Juni.2018 Link til dette innlegget Startet 11.Juni.2018 Har nettopp kjøpt en Scand 25 Classic Av 1987 mod. og har brukt den en helg. Som fersk båteier aner jeg ikke hvordan man tømmer septiktanken. Det er et Manuelt toalett (Jabsco) i båten. Bonus spørsmål: Er det hovedstrømbryter på disse båtene? Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 11.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2018 Hva med å spørre selger, han bør vel vite hvordan dette er lagt opp i akkurat denne båten? Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Eureka Svart 11.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2018 I god båttradisjon så er det nok tafsa mye på det elektriske på 30 år ? når det gjelder septik, uten at jeg kjenner båten din du må sannsynligvis åpne en ventil på en skroggjennomføring først. Deretter finne ut om du har en elektrisk pumpe, eller manuell tømmepumpe. Noen tankopplegg har sågar fritt fall tank, som rømmer seg selv. De siste henger oftest oppunder taket. Frem med lommelykten og let. Lokaliser tanken, følg ut-slangen. Det vil gi mange svar ? husk 300 meter fra land for å tømme tanken. Sitér dette innlegget Link to post
Seasu Svart 11.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2018 Hvis jeg husker rett ligger både ventil og pumpe under setet bak på babord side. Batteribryter kan sitte i trappa ned til lugaren. Sitér dette innlegget Link to post
p1raten Svart 12.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2018 Seasu skrev for 14 timer siden: Hvis jeg husker rett ligger både ventil og pumpe under setet bak på babord side. Batteribryter kan sitte i trappa ned til lugaren. Takk for svar! Har sett at det er to manuelle pumper under rundsitteren på babord side, er det en lensepumpe og en septikkpumpe? Har kikket i batterirommet etter bryter ved trappen ned til lugar og fant ingen bryter så regner med at det ikke er noe i båten min. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 12.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2018 At det ikke er hovedstrømbryter en slik båt høres helt usannsynlig ut. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
jørn Svart 12.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2018 (redigert) Orginalt var det inne i trappa ned til cabinen, på babord side mot stikkøya. Sett at noen også har lagd om til under babord stikkøye. Redigert 12.Juni.2018 av jørn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.