mr.loffern Startet 12.Juni.2018 Del på Facebook Startet 12.Juni.2018 Vi haler anker manuelt i dag og vurderer å installere ankervinsj i baug eller akter. Baug: Det mangler kabler og gjennomføring til baug og lang avstand til starbatteri. Fordel er at ankerbrønn er klar til bruk. Akter: Det mangler kasse innvendig og det må støpes noe greier, men kort til starbatteriet og relativt enkelt å kable. Noen som har gjort denne jobben før og har bilder eller tips til installasjon? Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 12.Juni.2018 Del på Facebook Svart 12.Juni.2018 Hei, jeg vet ikke om du kjenner denne tråden, han har maken(?) båt og dokumentert grundig mye han har gjort. Tror han har en winsj -sak inne i tråden, du kan sjekke: Sitér dette innlegget Link to post
mr.loffern Svart 13.Juni.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juni.2018 Takk for tips. Det var mange nyttige ting her. Nå var det ingenting om ankervinsj foreløpig, men følger med spent :) Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 13.Juni.2018 Del på Facebook Svart 13.Juni.2018 Hei Mange større båtar enn din har ankervinsj i baugen. Dersom det er nokolunde overkommeleg å trekka kablane bør ikkje avstanden skremma deg. Det avgjerande bør vel vera korleis du har tenkt å ankra. Me har ankervinsj i baugen, og eg kunne ikkje klart meg utan. Anker på hekken har eg aldri sakna. Ask Sitér dette innlegget Link to post
mr.loffern Svart 13.Juni.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juni.2018 Det er sant. Har du eget batteri, eller kjører du fra startbatteri? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.