Jump to content

VP MS 3 1117 girkasse V eller H-gående/bytte girkasse


Leon KAD502

Recommended Posts

Er ikke best kjent med VP girkasser, men jeg har en kompis med ei VP MS 3 1117 girkasse. 
Jeg forsøker å hjelpe han å skaffe ny girkasse, men finner ingenting på selve girkassa som forteller meg om den er høyre eller venstregående eller utveksling. Dette er data jeg ville likt å vite før jeg begynner å lete. Er det noen her inne som vet det? Vet jeg kan se det på propellene, men båten ligger på vannet og propell langt under båten. Derfor vanskelig å se på stempling eller bladenes vinkling. Nå er han ikke tilgjengelig heller så jeg kan ikke klyve ombord og sjekke hvilke vei akslingen låser når den står i gir, for dette er ei mekanisk kasse, og ikke ei hydraulisk? 

Mvh. Leon

 

1981 mod. Skarpnes 30 - Havna i Røykenvik/Brandbu

Link to post
Share on other sites

Synd du ikke forteller hvordan det ble løst.....

Men til de som leser dette senere.
MS3 er et mekanisk gir som fungerer like godt begge veier. Kan brukes på både høyre- og venstregående propell.

Utvekslingen skal stå på et messingskilt på toppen, men det finnes også en tabell her man kan sammenligne med etter å ha skrudd rundt og observert utvekslingen.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...