Turokarlsen Startet 14.Juni.2018 Link til dette innlegget Startet 14.Juni.2018 Hei, jeg har en Karnic 2265 med QSD 2.0 170 HK. (2012 modell) Sist sommer så mistet jeg 4-5 knop og ca 500 rpm på den. Den gjorde 32 knop og klarer bare 27-28 nå. Jeg har prøvd å finne ut hva slags ladetrykk den skal ha,uten å lykkes.... Jeg har målt trykket og det viser 1,25 bar. Jeg har også skiftet dieselfilter. Båten har vært spylt av og smurt på nytt også. Tidligere kunne jeg tilte aggeregatet opp så mye at båten begynte å "gynge" med bauen, da hadde jeg 4000 rpm. Nå kan jeg tilte opp, og den klarer bare 3500-3600 rpm og den går helt rett. Jeg har også prøvd å tømme båten for alt løst utstyr, men det forandrer ingenting. Noen som har en ide? Håvard. Kommentar fra moderator: Tittel redigert, var "QSD 2,0 170". Alle må vennligst lese reglene for titler før man poster. Utdrag: Av hensyn til brukervennligheten er det viktig at titlene beskriver emnet på en best mulig måte, den kan inneholde inntil 100 tegn. Skriv tittelen slik du ville formulert deg om du henvendte deg muntlig til en båtkyndig bekjent. Om det er relevant skal emnetittelen inneholde både produktnavn og beskrivelse av hva saken gjelder. Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 14.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2018 Er luft filteret også skiftet? Sitér dette innlegget Link to post
Turokarlsen Svart 14.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2018 Ja, og jeg har prøvd en liten tur uten luft filter. Sitér dette innlegget Link to post
vegard klung Svart 25.November.2019 Link til dette innlegget Svart 25.November.2019 Fant du hva det var? Samme problem her,mistenker en dyse Sitér dette innlegget Link to post
Nobraconsult Svart 2.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2020 Reduksjon (uten røyk) er i de fleste tilfeller relatert til tilførsel av diesel. Injektor eller pumpe kan ha feilet. Sitér dette innlegget Link to post
Turokarlsen Svart 20.Februar.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2020 Hei, det var faktisk feil med AIT sensoren i innsuget. Den som måler ladetrykk og luft temperatur. Den viste 98 graders innsugsluft hele tia. Skifta den og båten øka 6-7 knop med en gang. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.