Jump to content

Problem med Volvo Penta/VDO rorindikator på VP D6


AlfArie

Recommended Posts

I båten min er det installert VP/VDO rorindikator.  Den har aldri fungert som den skal, etter min mening.

 

EVC displayet og Garmin autopilot GHC 10 med rorindikator "går/reagerer" på samme måte, dvs. at de er på etterskudd, ligger lenge etter rattutslag.

Fra 0 posisjon (rett fram) til fult utslag til en side på rattet, tar det ca. 10 -15 sek. før instrumenter har stabilisert seg riktig, instrumentene kommer tuslende etter.

 

Har vært flere ganger innom Volvo Penta verksted der jeg kjøpte wire og giver, de har sett på det jeg mener er feil, og fikk da forklaringen at det var analoge signaler som skulle omgjøres til digitale signaler, og det tok tid. Sånn var det bare. Seastar styringen jeg har, gjorde det ikke bedre, da den hadde kun 3 1/4 omdr. utslag totalt. Da gikk det fort, og instrumentene klarte ikke å følge med, sa de.

 

Var i kontakt med Volvo Penta på Trollåsen. Personen jeg pratet med (har glemt navnet), så jeg manglet en oppdatering på motoren, det ville mulig hjelpe.  Fikk tatt oppdatering, men det hjalp ikke.

 

EVC systemet er også oppdatert. Grønn/rød ledning fra motor er kobblet til G på VDO giveren og grønn ledning til minus på giveren.

Har lest at flere av dere har hatt problemer med wire og strømpe, men fungerer instrumentene på samme måte, eller har dere "klokke" med viser.

 

 

IMG_0539.jpg

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...