AlfArie Startet 14.Juni.2018 Del på Facebook Startet 14.Juni.2018 I båten min er det installert VP/VDO rorindikator. Den har aldri fungert som den skal, etter min mening. EVC displayet og Garmin autopilot GHC 10 med rorindikator "går/reagerer" på samme måte, dvs. at de er på etterskudd, ligger lenge etter rattutslag. Fra 0 posisjon (rett fram) til fult utslag til en side på rattet, tar det ca. 10 -15 sek. før instrumenter har stabilisert seg riktig, instrumentene kommer tuslende etter. Har vært flere ganger innom Volvo Penta verksted der jeg kjøpte wire og giver, de har sett på det jeg mener er feil, og fikk da forklaringen at det var analoge signaler som skulle omgjøres til digitale signaler, og det tok tid. Sånn var det bare. Seastar styringen jeg har, gjorde det ikke bedre, da den hadde kun 3 1/4 omdr. utslag totalt. Da gikk det fort, og instrumentene klarte ikke å følge med, sa de. Var i kontakt med Volvo Penta på Trollåsen. Personen jeg pratet med (har glemt navnet), så jeg manglet en oppdatering på motoren, det ville mulig hjelpe. Fikk tatt oppdatering, men det hjalp ikke. EVC systemet er også oppdatert. Grønn/rød ledning fra motor er kobblet til G på VDO giveren og grønn ledning til minus på giveren. Har lest at flere av dere har hatt problemer med wire og strømpe, men fungerer instrumentene på samme måte, eller har dere "klokke" med viser. Sitér dette innlegget Link to post
AlfArie Svart 17.Juni.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juni.2018 Ingen som har rorindikator koblet opp mot EVC og autopilot via ledningen på bildet, og kan bekrefte/avkrefte at instrumentene skal reagere så trekt. Har noen en annen kobling som fungerer ville det vært fint å høre om den. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.