quantumduck Svart 19.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2018 8 hours ago, littmild said: Låner denne tråden litt jeg, skal motsatt vei i morgen, nøyaktig motsatt vei faktisk da jeg etter planen skal ende opp i samme båsen som CSSGT forlater litt tidligere på dagen. Men jeg starter fra Hankøsundet, er ikke kjent i dette området i det hele tatt, er meldt litt vind og jeg skal ha med mannskap som ikke er så erfarne, er det noen store overraskelser på dette strekket? Nettopp kjøpt båten og har litt nerver Motsatt av motsatt vei? Hehe, antar du mener nordover. Det er lite å bekymre seg for på den strekningen, du får litt åpent vann etter Eldøen, men da er du også mye lengre inn i fjorden hvor det ofte er roligere. Obs når du krysser leden til Bastøferja, de går ganske ofte og kommer raskere enn du tror. Mrk. også "buet" ferjeled, når du kommer sydfra kan det nesten virke som om de dreier etter deg, så det kan være lurt å gå aktenom selv om det ser ut som du akkurat rekker forenom. Sitér dette innlegget Link to post
quantumduck Svart 19.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2018 5 hours ago, Komodo said: Du skriver ikke hva slags båt du har da Hvis du kommer med ei åpen jolle kan det nok være litt guffent når du kommer ut i åpent farvann nord for Hankø ved Smaustangen. Tror det er en Leisure 23, og at han skal fra Hankøsundet og nordover til båsen i Son, der TS starter sin ferd. Sitér dette innlegget Link to post
lurvetass Svart 19.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2018 Nå virker det ikke lurt å dra fra Son mot Strømtangen. Kraftig vind fra vest rett inn her litt nord for Engelsviken nå. Sjelden kraftig vind og retning. Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
Lazyjack Svart 19.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2018 On 6/17/2018 at 10:55 AM, Miranda2 said: Kjøkøybrua har mer en 21 meter fri seilingshøyde. Etter kjøkøysund får du glomma igjen (østre løp). Rotete sjø, men god fart ut. Resten er kosetur innaskjærs til halden havn. Nesten uansett vind. Kjøkøysund bru har 28 meter friselingshøyde. Sitér dette innlegget Link to post
lurvetass Svart 19.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2018 Sjøsprøyten står nesten 20 meter innover fjellet her nå ved de største bølgene. Glad jeg ikke er ute på strekket mellom Larkollen og Hankø nå. Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
Catch22 Svart 19.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2018 Ja da er vi i Papperhavn. Det dro seg godt til ved Strømtangen og ned, men båter og mannskap har klart seg fint ? Gjøre det igjen i dette været? Njei, tror ikke det........ ? Sitér dette innlegget Link to post
lurvetass Svart 19.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2018 Catch22 skrev 2 minutter siden: Ja da er vi i Papperhavn. Det dro seg godt til ved Strømtangen og ned, men båter og mannskap har klart seg fint ? Gjøre det igjen i dette været? Njei, tror ikke det........ ? Det må ha vært litt av en tur. Godt dere kom vel frem, men regner med at det ble mye bedre da dere rundet Smaustangen. Uansett er dere gjennom det værste og har vinden i ryggen i morgen mot Halden. Regner med at dere går gjennom Kjøkøysund og på nordsiden av Hvaler. Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
CSSGT Svart 19.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2018 Med seilbåt var det en veldig fin tur fra Son og nedover, men da vi kom ned mot Søstrene blåste det opp veldig og lå på 16-18 m/s da vi skulle inn til Papperhavn, det var litt kjipt. I tillegg hadde de merket brygga "vår" med fortøyning forbudt, så neste år må vi finne en annen havn. Men alt i alt en fin dag og masse fin seiling ? Sitér dette innlegget Roger H. Fersk seilbåtkaptein :) Link to post
Guest Avmønstret# Svart 20.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2018 CSSGT skrev for 8 timer siden: Med seilbåt var det en veldig fin tur fra Son og nedover, men da vi kom ned mot Søstrene blåste det opp veldig og lå på 16-18 m/s da vi skulle inn til Papperhavn, det var litt kjipt. I tillegg hadde de merket brygga "vår" med fortøyning forbudt, så neste år må vi finne en annen havn. Men alt i alt en fin dag og masse fin seiling ? Høres ut som en både kjekk og utfordrende tur, som seiling ofte er :-) Er ganske mange år siden jeg var i Papperhavn sist. Når jeg var der så var det gjestebrygger, en flytende restaurant, kiosk på land osv. Men så så jeg restauranten til salgs på finn.no osv. Er det gjesteplasser og noe tilbud igjen eller er alt borte nå? Sitér dette innlegget Link to post
CSSGT Svart 20.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2018 Man lærer litt hver gang man er ute i røft vær @Pinkvin ? Hadde dette vært med familien hadde det vært skikkelig kjipt, men da hadde hadde man ikke lagt ut på den turen med den værmeldingen heller. Nå var vi tre voksne menn og to av oss med en del erfaring så da går det bra. Nå ligger vi fint i Halden og nyter rock og godt drikke ? Sitér dette innlegget Roger H. Fersk seilbåtkaptein :) Link to post
Ms Fortuna Svart 21.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2018 Lå ikke gjestebrygga, restauranten og det der i Papperbukt? Papperhavn ligger litt lengre bort. Sitér dette innlegget Link to post
CSSGT Svart 26.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2018 Jeg er faktisk ikke sikker på hva som finnes der @Pinkvin, og strengt tatt ikke om det er Papperhavn eller -bukt vi har lagt oss i @Ms Fortuna Vi har bare slentret innom for en overnatting i året, i slutten av juni, og har brukt en fiskebrygge der hvor pila på bildet viser: Får se om det blir litt utforsking av Hvaler i sommer, jeg har noen gode minner fra seilferier i området da jeg var liten. Se om jeg finner igjen noen av de gamle plassene som "finnes i hodet mitt" Sitér dette innlegget Roger H. Fersk seilbåtkaptein :) Link to post
Komodo Svart 26.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2018 Det er Papperhavn. Bukta er lenger nord/øst, der du ser et anker og det står Papper i kartet. Resturanten @Pinkvin beskrev lå i Bukta, ikke Papperhavn. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Guest Avmønstret# Svart 26.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2018 Ah. Der ser du, jeg visste heller ikke hvor jeg var. Godt det går godt :-) Men noen som vet ifht gjestehavn/restaurant/kiosk. Veldig ok når en ligger i Fredagshølet eller i nærheten å kunne ta jolletur for å kjøpe is og avis :-) Sitér dette innlegget Link to post
Ms Fortuna Svart 26.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2018 Da er det fortsatt Papperbukt da, er vel både gjestehavn, drivstoff og kiosk der. Bukta gjestehavn Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 26.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2018 Fant noe info på FB: " Hei Jeg heter Martin, og det er jeg som skal drifte Bukta gjestehavn i sesongen 2018. Da jeg har lang erfaring fra dagligbransjen, kantinedrift og catering håper jeg dette vil komme dere kunder til gode :) Vi åpner allerede 17.mai, og vil holde åpent hver helg frem til 22.juni fra kl 1000-2000. Fra og med 22.juni vil det bli åpent hver dag fra kl 1000-2000 gjennom hele sommeren. Noe av utvalget vil være: Ferske brød og bakervarer på bestilling Enkel lunsj servering og kaffe Diplom-IS og Hennig-Olsen IS Fiske og båt utstyr +topp service og masse hygge :) Da ses vi. Lurer du på noe, ikke nøl med å ta kontakt med meg. Hilsen Martin Tlf 90274020 epost: martin_gauksrud@live.no" Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 26.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2018 Står ikke noe om øl og mat men er burgerbilder på FB, ikke noe pils ser det ut som... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.