Grand Banks jr Startet 18.Juni.2018 Link til dette innlegget Startet 18.Juni.2018 (redigert) Morsomt med ny teknologi :-) (Har ikke sett denne filmen publisert her før. Slett hvis den er gammelt nytt.) Redigert 18.Juni.2018 av Grand Banks jr overskrift skriveleif (see edit history) Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Mulligan Svart 18.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2018 MAID systems Sitér dette innlegget Link to post
Lingefan Svart 18.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2018 (redigert) Kjempetøft så lenge det funker. Nå kan jeg kjøre mine båter inn og ut av havner i kraftig vind uten problemer, men for komfortens skyld bytter jeg gjerne motorer og system i min Windy 42 om dette kommer når motorer i fremtiden sikkert uansett skal byttes. Det er fort gjort å gjøre litt feil også. Liker det at man kan reservere plass i båthavner. Det siste kan man vel allerede på manuell måte pr i dag. Livet blir nok uansett kjedeligere for skadefroe «hvor dårlig skal disse legge til»- kikkere i fremtiden. Men derimot hvis man er vant til dette systemet og ikke kak kjøre manuelt og systemet faktisk streiker er det nok ekstra spennende å se på.... Redigert 18.Juni.2018 av Lingefan (see edit history) Sitér dette innlegget Lingefan Link to post
Grand Banks jr Svart 18.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2018 Så på videoen en gang til. Det virker som om systemet er avhengig av at bryggeanlegget er utstyrt med sensorer. Altså at det kun er visse marinaer som vil ha dette tilgjengelig. Tror ikke Norge er helt i målgruppen. Er uansett fremdeles imponert over IPS systemet. Men hos meg går det fremdeles på fast aksling og baugpropell. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Bårdp Svart 18.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2018 Må jo være et glimrende system. I dag har en jo pysevisp til de med 5 tommeltotter og med dette systemet vil det jo også være mulighet for dem med 10. Sikkert ikke så farlig om en er døv og blind heller om en ikke trenger å kjøre båten. Sitér dette innlegget Link to post
Olevine Svart 18.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2018 Når systemet også kommer med automatisk fortøyning og fendring, tror jeg at jeg vil vurdere dette. Sitér dette innlegget Link to post
Dinamo Svart 18.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2018 No har eg sett dette og Skulle du no vera uheldig og ramla på sjøen, so går båten pent heim og legg seg i ro. Dermed er du fullstendig hjelpelaus. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 19.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2018 Grand Banks jr skrev for 17 timer siden: Det virker som om systemet er avhengig av at bryggeanlegget er utstyrt med sensorer. VP systemet ter seg akkurat som en Husqvarna Automower. Den finner en utgangsposisjon utenfor fortøyningsplass, retter opp båten og går inn på en radiobeam. Og den radiostasjonen må nødvendigvis være tilstede. MAID systemet bruker LIDAR. Den bygger et bilde av plassen man skal til. Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 19.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2018 Hmm. Er det noe ekkolodd-teknologi under vannet som sjekker at man har nok plass der også? Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
joachimo Svart 19.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2018 Vet ikke helt om jeg stoler på automatikk fra volvo ass :p Sitér dette innlegget Mitt lille daycruiserprosjekt Frivillig Mannskap - RS155 Bendt R. Rasmussen Link to post
kaffekopp1 Svart 22.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2018 joachimo skrev On 19.6.2018 at 12.45: Vet ikke helt om jeg stoler på automatikk fra volvo ass :p Slapp helt av. de har kommet myye lengre nå. denne filmen er 5 år nyere enn den du la ut Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.