Jump to content

VP MD17 lekker diesel


Knallipadden

Recommended Posts

Hvordan gikk dette prosjektet? Jeg byttet om til ny type dieselpumpe,  part nummer 21134777, Det viste seg at denne også lakk fra bakre "sladrehull", har nå returnert den og satt inn en ny.... som også lekker... Er dette noe som kan bedres over tid hvis membranen er "tørr" som ny? Ser forøvrig at noen har nevnt ombygging til elektrisk fødepumpe? Hva er spesifikasjonene på disse? Jeg fjernet Martecen og gikk tilbake til original sjøvansskjøling, noe som betyr at jeg har en kurs liggende til overs fra el.pumpen til Martecen, som igjen er koblet opp til nøkkelen. 

Link to post
Share on other sites

Jeg fikk byttet pumpen og alt har virket ok etter det. Eneste utfordringer var at den nye pumpen var litt annerledes slik at jeg måtte løsne de to boltene på holderen til drivstoff filteret for å kunne bytte filter. Klatringen mellom filter og ny pumpe ble for liten. Jeg fikk med ny drivstoff slange siden den originale ikke kunne brukes. Båten er solgt nå men den nye pumpen har virket fint fram til båten ble solgt nylig. 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...