Danb20 Startet 20.Juni.2018 Link til dette innlegget Startet 20.Juni.2018 Hei folkens jeg er helt ny her jeg har en Volvo penta b20 aq115/130 som er marinisert jeg har et problem med motoren. etter og feilsøke mistenker jeg pakningen i toppen og da må den planslipping osv men vil forhøre meg med dere først når jeg tar ut pluggen i toppen på første sylinder som er nærmest registeret på motoren så kommer det vann ut når jeg kjører motoren på starteren på di andre pluggene er det verken vann eller noe som spruter ut om jeg sjekker di enkeltvis di ser også fine og sotete ut det er ikke vann i oljen i bunnpannen eller i toppdekselet noe jeg synes er merkelig motoren kveler seg ganske raskt,så og si med engang så tror nok det er noe mer feil da den skal vell ikke kvele seg om det lekker vann i kun en sylinder?og ville det ikke vært vann i toppdekselet om vannet kommer inn i sylinderen? hva tenker dere kan være feil?hva slags grep hadde dere prøvd legger ved bilde av motoren og tennplugger hullet som er til venstre på bildet Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 20.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2018 Skru av manifoilen først og se om vannet kommer derfra. En sprekk I manifoil er vel mer sannsynlig enn toppakning. Ferskvannskjølt eller sjøvann? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Danb20 Svart 20.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2018 Den er ferskvann tror jeg,jeg kjøpte den av noen og har aldri kjørt den men vannet som var i motoren fra før av var ferskvann men kan være regnvann da? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.