Jump to content

Skru motorluke på buet dekk, enklest måte å få det plant på?


Andreas Isaksen

Recommended Posts

Siden du spør om den enkleste måten å gjøre det på tror jeg det må bli å legge på en fet streng fugemasse langs kanten og legge luka oppå. Jeg ville imidlertid foretrukket metoden foreslått over. Eller enda bedre: Tape undersiden av luka og legg den i våt sparkelmasse. Når sparkelen har herdet tar du av luka og tapen, og rengjør med aceton. Så legger du på en streng fugemasse og legger tilbake luka.

Link to post
Share on other sites

La luka på våt sparkelmasse som nevt, også tok den av når det blir tørt. Tenkte å plaste 2-3 lage med 450g duk over sparkelen. Men er ikke dette nødvendig, stole ikke helt på kun sparkel, virke så porust? Selv om man lett kan slipe i det osv. 

 

Altså sparkel, 3 lag med 450 duk, topcoat, fugemasse og luka oppå der igjen. Ser etter en enkel løsning men må også bli bra =) 

 

 

Redigert av Andreas Isaksen (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Tror jeg ville nøyet meg med å pusse og coate sparklingen slik at det ser sånn noenlunde ut, og så fugemasse.

 

Skal du på med glassfiber må du slipe rent et område av dekket rundt hele luka og dessuten innsiden. Så må dette igjen pusses, sparkles, pusses, coates og evt gjøres sklisikkert.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...