Trophy Startet 24.Juni.2018 Link til dette innlegget Startet 24.Juni.2018 Skulle ankre i går, så sjekket utstyret og det viste seg at vinsjen ikke ville dra inn igjen ankerkjettingen. Sjekket sikring nede i ankerbrønn og sprayet kontakter og koblinger uten at det skjedde noe positivt Ankervinsjen har 2 fotbrytere like ved vinsjen, men de har ikke virket mens eg har hatt båten. Sjekket også bryteren på flybridge for dårlig kontakt uten resultat. Bryteren på fly har 4 tilkoblingspunkt, men det er 3 som er tilkoblet ( 2 + og 1 - ser det ut som ). Hvordan teste bryter på fly ? Skrudde av toppen på fotbryterne og de så ut som nye, så der er det nok noe muffens på undersiden. Er også en sort boks på undersiden som sikkert er styreenheten. Tips til feilsøking ønskes fra dette eminente båtforum Så i går fikk eg prøvd paraplydregg med blytau Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Trophy Svart 25.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2018 Hever denne i håp om tips til hva som er galt med ankervinsjen Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Faxen Svart 25.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2018 Jeg gjetter på releet. Det er vanligvis dette, som svikter. Prøv å kortslutte polene på releet, slik at det ikke har funksjon. Det er tre, eller fire poler på releet. Er det tre kortslutter du midten og en side. Da skal vinsjen gå. Lykke til. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Trophy Svart 25.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2018 Takker?regner med releet er den sorte boksen. Der er 3 tilkoblede kabler. Den midterste er minus. Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.