MS Ripasso Startet 27.Juni.2018 Del på Facebook Startet 27.Juni.2018 I fjor sommer møtte vi et meget hyggelig par når vi overnattet på Lineholmen utenfor Stavanger. De var fra Stord, og når jeg fortalte at jeg trolig må til med en større reparasjon på mitt VP 290DP drev, så sa de at det er en meget dyktig person på Stord som de kjente til, og som ikke "raner" oss båtfolk med sine priser. Det er bare det, at i all kosen på brygga, glemte jeg å spørre etter navnet på mekanikere de kjente til ? Så nå lurer jeg på om noen her vet hvem dette kan være, eller kanskje dere vi møtte på Lineholmen, leser dette og kan gi meg et svar. Problemet er at det er endel spon i oljepluggen, og jeg mistenker at det må gjøres endel arbeid, trolig skifte av diverse tannhjul etc. Ved siste oljeskift, så var også oljen hvit-aktig, noe som tyder på at det hadde kommet vann i oljen. Hadde en service-mekaniker som skiftet foringer, så det skal nå være ok. Men han anbefalte en grundigere service/overhaling/kontroll. Både pga spon på oljepluggen, men også da det "nykker" litt når vi snur propellene, i motsetning til det andre drevet (har to stk) som ikke har antydning til "nykking". Er kjent med at det finnes et dyktig firma på Sunnmøre (Drevservice?), men om det finnes noen veldig bra i nærheten, så kan jeg kanskje kjøre båten dit. Sitér dette innlegget Link to post
krabben91 Svart 27.Juni.2018 Del på Facebook Svart 27.Juni.2018 Drevservice er å anbefale ja.Dersom det er tannhjul inni drevet som har fått skuddet blir det dyrt uansett. Sender du drevet til drevservice tar de en fastpris på å pelle istykker drevet såpass at de ser tilstand på delene og kan konkludere med hvor dyrt det blir, før noe som helst annet blir påbegynt. Sitér dette innlegget Link to post
MS Ripasso Svart 28.Juni.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juni.2018 Takk for innspill og godt tips :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.