glalaks Svart 28.Juni.2018 Del på Facebook Svart 28.Juni.2018 5 hesteren på hytta har vi skifta girolje et par ganger på 20 år. Ellers ingen vedlikehold. Funker fortsatt. Vil gjerne ha det sånn videre og da er 2 takt kjekt. de lever fint i ferskvann;) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Popeye70 Svart 28.Juni.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juni.2018 18 minutes ago, glalaks said: 5 hesteren på hytta har vi skifta girolje et par ganger på 20 år. Ellers ingen vedlikehold. Funker fortsatt. Vil gjerne ha det sånn videre og da er 2 takt kjekt. de lever fint i ferskvann;) Drømmen er jo å finne en ferskvannskjørt påhenger, hvor eieren selger til en fornuftig pris (for meg). Men det er ikke mange slike som kommer på markedet. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Grand Banks jr Svart 28.Juni.2018 Del på Facebook Svart 28.Juni.2018 Her er en i Drammen. 5 hk totakt for 5000, med båt. De holder seg godt i pris ja. Kjøpte selv en 4 hk som reservemotor til fiskebåten min. Kr 3000 Men får den bensin og gnist så går den. ? Denne ble lagt ut for 13 minutter siden. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Mouche Svart 28.Juni.2018 Del på Facebook Svart 28.Juni.2018 52 minutes ago, Popeye70 said: Drømmen er jo å finne en ferskvannskjørt påhenger, hvor eieren selger til en fornuftig pris (for meg). Men det er ikke mange slike som kommer på markedet. De er vel verdt hva markedet er villig til å betale, enkelt og greit? Å kjøpe noe som er billig i forhold til markedsverdien er noe vi alle ønsker enten det er et hus, en bil eller en brukt motor. Selv ønsker jeg meg en rød ford mustang cabriolet fra 1968 i god stand og mener at denne grunnet den høye alderen ikke burde være verdt mer enn 5.000, men markedet mener noe annet, dessverre. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Guest Avmønstret# Svart 28.Juni.2018 Del på Facebook Svart 28.Juni.2018 Popeye70 skrev 1 time siden: Drømmen er jo å finne en ferskvannskjørt påhenger, hvor eieren selger til en fornuftig pris (for meg). Men det er ikke mange slike som kommer på markedet. Nei men de finnes. Kjøpte min 5hk Mariner av en eldre kar på Rygge som brukte motoren til båten på hytta, i ferskvann. Dette er vel nå snart 15 år siden, og motoren en gang fra 80 tallet. I år renset jeg forgasseren og byttet gearolje samt smurte opp med grease her og der. Går som ei kule den motoren. Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 29.Juni.2018 Del på Facebook Svart 29.Juni.2018 (redigert) baatsman skrev for 18 timer siden: Mulig at på 4-5 hk er det mye mer trøkk på 2 taktere. Men ta en V-Max 9,9 kontra Suzuki EFI 10. Vekt 37 kontra 42. Kjenner ikke Suzuki, men synes enda 5kg er greit å slippe. Forøvrig er det ikke så vanskelig å få en ferskvannskjørt Vmax hvertfall, da jeg har sett samme person selge hvertfall 3-4 stykker på et par år, hvor ingen av de hadde gått i saltvann, og knapt hadde gangtimer Redigert 29.Juni.2018 av Gullfisk (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 29.Juni.2018 Del på Facebook Svart 29.Juni.2018 Alle motorer som har fått et minimum av vedlikehold er ferskvannskjørt..... hver høst... ca 15 minutter. Og selger har den reneste samvittighet når han selger motoren som har gått 25 år i saltvann som ferskvannskjørt. Siste han gjorde før han satt inn annonsen Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Gullfisk Svart 29.Juni.2018 Del på Facebook Svart 29.Juni.2018 Og ingen timeteller på disse, så den har knapt gått en tank...... sist den var i bruk da. Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 29.Juni.2018 Del på Facebook Svart 29.Juni.2018 Og derfor velge en ny til samme pris. Men kjøp gjerne min Commandore 64. Tar kun samme pris som en I Mac. Rimelig det ??? forstår argumenter som vekt og sprekhet. Men ikke betale en pris som er helt spinnvill. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.