ehrnst Startet 28.Juni.2018 Del på Facebook Startet 28.Juni.2018 Hei, Noen som besitter et koblingsskjema til en windy 23fc med aq200d fra volvo penta? Byttet starter i dag, da den til tider har vært litt kranglete. Antok at jeg bare skulle bytte denne, men nå har det enten dukket opp noe mer, eller jeg har gjort en rar feil. Jeg har strøm på starter, dynamo og tiltak. Men jeg har ingen strøm til tenningslås. Jeg antar at dette går videre fra motorrom og til instrumentpanelet, men finner rett og slett ikke ut av det. Sitér dette innlegget Link to post
fullfart Svart 28.Juni.2018 Del på Facebook Svart 28.Juni.2018 Sjekket sikringer på instrument panelet? Om du har kommet borti jord med når du byttet. Går den på starter på nøkkelen? Fått de to små ledninger på starter på rett plass? Sitér dette innlegget Link to post
ehrnst Svart 28.Juni.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juni.2018 Just now, fullfart said: Sjekket sikringer på instrument panelet? Om du har kommet borti jord med når du byttet. Går den på starter på nøkkelen? Fått de to små ledninger på starter på rett plass? Hei, de er fine. Jeg hadde heller ikke batterier tilkoblet under bytte. Jeg har forøvrig strøm til alt annet. Lanterner etc. Bare instrumenter som er død. Jeg ville hørt bensinpumpe osv selv om innslag var feilkoblet Strømmen går fra motor via bryter og tilbake, eller? Sitér dette innlegget Link to post
ehrnst Svart 1.Juli.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Juli.2018 Det er altså ikke strøm ved tenningslås, men klarer heller ikke måle strøm ved hovedsikringen. Hva kan jeg ha rotet til? Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 1.Juli.2018 Del på Facebook Svart 1.Juli.2018 Har du sikringer på instrumentbrettet? Så lenge det er spenning til starteren (30) skal det stå spenning på tenningsbryteren. Det hender ofte at det er feil på selve tenningsbryteren. Sitér dette innlegget Link to post
ehrnst Svart 1.Juli.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Juli.2018 32 minutes ago, DieselDahl said: Har du sikringer på instrumentbrettet? Så lenge det er spenning til starteren (30) skal det stå spenning på tenningsbryteren. Det hender ofte at det er feil på selve tenningsbryteren. Ja, de er helt fine. Har tatt ut instrumentbordet, og det er ikke strøm noe sted på tenningslås Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 1.Juli.2018 Del på Facebook Svart 1.Juli.2018 Da har du kanskje noen reléer på motoren som du kan måle på, dynamoen er jo koblet sammen med starteren så der kan du måle og så er det en hovedkontakt på motoren hvor ledningsnettet til instrumentbrettet er tilkoblet. Sitér dette innlegget Link to post
ehrnst Svart 2.Juli.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Juli.2018 Yes, ingen strøm på rele-kontakt eller i kontakten som skjøter selve kabelmatten. Det er en en liten ting jeg overser her, tror jeg. Sitér dette innlegget Link to post
fullfart Svart 7.Juli.2018 Del på Facebook Svart 7.Juli.2018 Det er en 6 mm kabel som skal sammen med hoved plus inn på starter. Det er den som leverer strøm til instrumenter å tenning. Er den på? Sitér dette innlegget Link to post
ehrnst Svart 7.Juli.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Juli.2018 Jeg hadde koblet noe feil. En eller annen har byttet farge på en kabel. Den var nå svart og skulle vært rød. Nå er det liv i instrumenter etc, men det er flere ting her. Tror releet er gått, og jeg prøvde meg på et standard rele fra biltema, men starteren har en underlig lyd og slår ikke inn. Video her: og bilde av releet jeg prøvde. Sitér dette innlegget Link to post
ehrnst Svart 8.Juli.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juli.2018 Hmmm... Det var en dårlig jordledning fra et av batteriene. Denne var på vei ut av kabelskoen. Fikk ordnet det, så nå maler den som en katt igjen. Det var kanskje aldri starter, men Relé og denne kabelen. Sitér dette innlegget Link to post
fullfart Svart 9.Juli.2018 Del på Facebook Svart 9.Juli.2018 God du fikk den i orden? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.