Timmeeh Startet 1.Juli.2018 Link til dette innlegget Startet 1.Juli.2018 Hei. Har pusset ned en båt i aluminium her. Mye maling. Så kantene er slipt og alt er mattet kraftig ned. Det er enda en del ujevnheter så tenkte å legge et lag eller to med sparkel. Har malt 1 strøk jotamastic 90 nå, og matter denne forsiktig ned før sparkel. Kan jeg bruke glassfibersparkel? Eller er det noe annet som anbefales? Blir mellom 2 strøk jotamastic 90 dette. Så blir det hardtop ax over. har sendt mail til jotun men det er jo søndag. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 1.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2018 Sitat Jotun Jotamastic 90 is a two component polyamine cured epoxy mastic coating that is a surface tolerant, abrasion resistant, high solids and high build. i og med at den er epoxybasert så ville jeg trodd epoxybasert sparkel burde funke ..? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Timmeeh Svart 1.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2018 https://www.biltema.no/bat/batpleie/epoxy/epoksysparkel-2000032989 godt poeng. Har ikke holdt på noe særlig med sparkel før, så må høre. Men en slik over burde vel gjøre susen da :-) takk Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 1.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2018 Nå har ikke jeg veldig mye erfaring med epoxysparkel, men den fra BT synes jeg ikke er fin å jobbe med. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
ivar Svart 1.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2018 jeg har brukt Jotun sin for endel år siden , brukte den til å bygge opp noen steglister og syntes den fungerte bra til det Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Komodo Svart 1.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2018 Det er sikkert en drøss med produsenter av epoxysparkel. Da jeg hjalp @VegJoh med denne jobben https://baatplassen.no/i/topic/140488-lekkasje-ved-stevnlager-marex-280-hvordan-er-dette-satt-sammen/ brukte vi epoxysparkel fra Lefant, et merke som Båtbua i Fredrikstad forhandler. https://www.batbua.no/produkt/lefant-epoxy-sparkel/ Den er veldig bløt i konsistensen, men myyye finere å jobbe med enn BT sparkelen. Dersom du skal bygge tykt på vertikale flater stiller saken seg noe annerledes. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Timmeeh Svart 2.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2018 Takk for tips. Skal se om jeg får fatt i jotun sitt epoksysparkel så blir det vel kanon. Jotun er tingen på det meste annet så!! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.