Jump to content

Jeg har lang stamme på min 9,9 hk. Kan jeg bruke den på båter beregnet på kort stamme?

Chilli Solbris

Recommended Posts

Jeg har en Yamaha V-Max på 9,9 hk med lang stamme. Den motoren vil jeg ikke selge!

Kan jeg bruke den på en liten rib med glassfiberbunn beregnet for kort stamme?

Og hvis ikke ønsker jeg en sabla god forklaring!??

Det samme gjelder gummibåt. Har det noen betydning om det er lang eller kort stamme hvis gummibåten er beregnet for kort stamne?

Redigert av Erikda
Skrivefeil. (see edit history)

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

den kan brukes men det vil påvirke kjøreegenskapene at den nå stikker ca 12 cm dypere enn den skal.   Det vil bli mer motstand fra stammen , som ofte gir mer vannsprut, noen ganger også oppi båten. 

Det jeg ville hjort var å bygd opp speilet med 2 aluminium L-profiler e.l slik at du får den opp i rett høyde

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

ivar skrev 9 minutter siden:

:thumbsup:

hadde jeg hatt en Vmax jr så hadde den nok heller ikke blitt solgt med det første 

Nei, den holder jeg fast med kjetting og hengelås! Bokstavlig talt!???

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...