Chilli Solbris Startet 2.Juli.2018 Del på Facebook Startet 2.Juli.2018 (redigert) Jeg har en Yamaha V-Max på 9,9 hk med lang stamme. Den motoren vil jeg ikke selge! Kan jeg bruke den på en liten rib med glassfiberbunn beregnet for kort stamme? Og hvis ikke ønsker jeg en sabla god forklaring!?? Det samme gjelder gummibåt. Har det noen betydning om det er lang eller kort stamme hvis gummibåten er beregnet for kort stamne? Redigert 2.Juli.2018 av Erikda Skrivefeil. (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
ErikN Svart 2.Juli.2018 Del på Facebook Svart 2.Juli.2018 Den vil jo fungere helt fint, men skal man oppnå høyest fart så skal jo kavitasjonsplaten gå i ett med bunnen på båten for minst motstand. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 2.Juli.2018 Del på Facebook Svart 2.Juli.2018 den kan brukes men det vil påvirke kjøreegenskapene at den nå stikker ca 12 cm dypere enn den skal. Det vil bli mer motstand fra stammen , som ofte gir mer vannsprut, noen ganger også oppi båten. Det jeg ville hjort var å bygd opp speilet med 2 aluminium L-profiler e.l slik at du får den opp i rett høyde Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
index Svart 2.Juli.2018 Del på Facebook Svart 2.Juli.2018 Klart du kan bruke den! Båten vil ikke gå spesielt fint, men det vet du kanskje. Mye sprut, som ivar nevner over. Og redusert hastighet ift kort stamme. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Chilli Solbris Svart 2.Juli.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Juli.2018 (redigert) Ok! Farta får jeg bare leve med! Motoren er alt for god til at jeg bytter den ut! Da må heller akterspeilet vokse litt i høyden!??? Redigert 2.Juli.2018 av Erikda (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
ivar Svart 2.Juli.2018 Del på Facebook Svart 2.Juli.2018 hadde jeg hatt en Vmax jr så hadde den nok heller ikke blitt solgt med det første Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Chilli Solbris Svart 2.Juli.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Juli.2018 ivar skrev 9 minutter siden: hadde jeg hatt en Vmax jr så hadde den nok heller ikke blitt solgt med det første Nei, den holder jeg fast med kjetting og hengelås! Bokstavlig talt!??? Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.