Guest Avmønstret# Svart 3.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2018 Nei faen heller, likt skal være likt. 50/50 sier nå jeg! Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 3.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2018 Tror du er inne på noe vesentlig her. Keiv eller skal vi like godt kalle en spade for en spade og kalle de Skeive altså Skeivthrustede. Det er tydelig i denne tråden nå at flere og flere kommer ut av skapet... Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 3.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2018 "In thrøst we thrust" vakler her nå.... Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 3.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2018 Mix skrev 9 minutter siden: Tror du er inne på noe vesentlig her. Keiv eller skal vi like godt kalle en spade for en spade og kalle de Skeive altså Skeivthrustede. Det er tydelig i denne tråden nå at flere og flere kommer ut av skapet... Det føles så utrolig godt å ikke stå alene i dette. Sitér dette innlegget Link to post
Fuglen Svart 3.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2018 moloko skrev 46 minutter siden: Produktnavnet er åpent for diskusjon! Funksjonaliteten også forsåvidt. Ser jo nå at sånn rundt regnet 10% av de som har svart på pollen foretrekker "motsatt" vei. 10% av befolkningen er venstrehendte, så kanskje dette er en tilsvarende greie. De er rett og slett keivthrustede. Så for å ta høyde for denne forskjellen i befolkningen og ikke diskriminere noen, så kanskje jeg ikke burde ha en knapp som gir 50/50, men vekte algoritmen slik at den velger "motsatt" 1 av 10 ganger thrusteren tas i bruk. Med dette montert blir det nok lite thruster-gneldring fremover. Ingen edru folk tørr røre spaken;) Sitér dette innlegget Link to post
oberst1 Svart 5.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2018 Spør man bransjen (Sleipner og Quick f.eks) er det vel ikke diskusjon engang... Betjening i form av joystick eller annet; baug-/ hekk skal bevege seg i den retningen du peker mot. Handler ikke om man er keivhendt eller ikke Sitér dette innlegget Link to post
Lundstad Svart 5.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2018 Jeg tror det til fulle er bevist at kompetansen på dette forumet langt overgår bransjen. Så de kan ta seg en bolle. Stemmer for thruster-bingo med vektet algoritme. Dog med oppdatering mot en server slik at den til enhver tid er korrekt i forhold den relative andelen i befolkningen som er skeivthrustret... Sitér dette innlegget Link to post
Navic II Svart 5.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2018 (redigert) baug/hekk skal gå den veien joysticken peker. noe annet er bare helt ulogisk. dette er jo propeller på lik linje med båtens hovedpropeller. hadde tatt seg ut om man bakker når spakene settes forover.. har aldri sett thustere som er koblet motsatt. derimot har jeg sett veldig mange forskjellige koblinger av flaps. noen har typ SB bryter opp/ned styrer SB flaps opp/ned, og andre har SB bryter opp/ned, styrer SB baug opp/ned osv. kan bli ubehagelig om man ligger i litt sidevind. Redigert 5.Juli.2018 av Navic II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lundstad Svart 5.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2018 Høres ut som om @moloko må lage en styringsenhet der bruk av kontrollen enten sender baugen til styrbord eller babord, sender hekken til styrbord eller babord, eller justerer styrbord eller babord flaps opp eller ned. Da er kaoset komplett og alle kan med god samvittighet skylde på teknologien når det smeller ved tillegging. "Nei du skjønner, jeg har en sånn nyutviklet bingo-thruster, som er basert på en algoritme...". Sitér dette innlegget Link to post
moloko Svart 5.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2018 Kan også ha en tyverialarm-modus slik at motoren kuttes og thrustere aktiveres automatisk dersom båten forlater havna. Samtidig spilles denne audiovisuelle perlen fra 80-tallet på alle skjermer og høyttalere, på repeat og fullt volum: Sitér dette innlegget Link to post
Lundstad Svart 5.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2018 Nå snakker vi produktutvikling her... Om du i tillegg legger den funksjonen inn som surprise-element i ordinær user mode så borger det for noen riktig underholdende sekvenser langs kysten de neste årene. Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 5.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2018 Tyverikoblingen burde også gå mot drev slik at båten etter x antall sekunder i full fart smeller i bakk. Dette bare for å sikre gode DNA-bevis og avtrykk av tyvens tanngard i vindusramma ? Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Fuglen Svart 5.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2018 Lundstad skrev for 3 timer siden: Nå snakker vi produktutvikling her... Om du i tillegg legger den funksjonen inn som surprise-element i ordinær user mode så borger det for noen riktig underholdende sekvenser langs kysten de neste årene. Jeg skal ivertfall kjøpe stål-båt fort som pilen. Da kan jeg bare flire til dem plastbåt karene jeg har rent i senk! Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 5.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2018 (redigert) Navic II skrev for 6 timer siden: baug/hekk skal gå den veien joysticken peker. noe annet er bare helt ulogisk. Så da har vi etablert at kjeivhendte er ulogiske «by nature», er det det du sier...? Med et skråblikk på nærmeste familie virker det for så vidt plausibelt.... ? Når det gjelder navneforslag drar jeg paralellen til de gamle Mercury påhengerne uten revers, som ble kalt Dock-buster. Så jeg foreslår «Truster-buster». Ved bruk av thruster-knappen vil noe bli truffet... Satser på at enheten blir billig i innkjøp slik at jeg kan montere en slik i båten til naboen før han drar på ferie. Så har han noen artige historier å fortelle etter å ha klippet plenen jeg har overgjødslet og vannet mens han har vært bortreist ?? Utrolig hvor festelig man kan ha det hele sensommeren for et par hundre kroner med fullgjødsel hos Felleskjøpet. Redigert 5.Juli.2018 av Honduras (see edit history) Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Mix Svart 5.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2018 Honduras skrev 17 minutter siden: Så har han noen artige historier å fortelle etter å ha klippet plenen jeg har overgjødslet og vannet mens han har vært bortreist ?? Utrolig hvor festelig man kan ha det hele sensommeren for et par hundre kroner med fullgjødsel hos Felleskjøpet. Du har gjordt deg selv en bjørnetjeneste. Han kommer til å gjøre gode penger på graset som for nå. Det er formangel i SørNorge. Neste gang du ser ham har han kjøpt seg rundballepakker. Sitér dette innlegget Link to post
Tore B Svart 5.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2018 Lars H. skrev On 3.7.2018 at 19.31: Dette kan fort bli en tråd der en setter seg ned med Cola og Popcorn. Men OK, når jeg dreier rattet til høyre, er det naturlig for meg at baugen svinger båten til styrbord. Og når jeg tipper joystick'n til høyre, er det like naturlig at båten svinger mot styrbord. Men hva med de som har båt med rorkult? Da går jo båten mot babord når rorkulten svinges mot høyre? Kanskje de ville like at joystick'n var feilkoblet? Gjett om hjernen til kona ikke fikser det med rorkult!? Ratt går ganske bra? Sitér dette innlegget Link to post
Navic II Svart 6.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2018 Honduras skrev for 13 timer siden: Så da har vi etablert at kjeivhendte er ulogiske «by nature», er det det du sier...? Keivhendte, blinde, døve, akademikere, håndverkere, hvite, brune, gamle, unge, stor båt, liten båt, fulle eller edru osv. har ingen verdens ting å si. kan ikke tenke meg for alt i verden at det har noe med saken å gjøre. joystick til SB pusher båten til SB. på samme måte som spaker forover, dytter båten forover. og vice versa. De eneste som finner det motsatte er logisk er folk fra bakvendtland, for der tenker de at øst er vest og fem og to er ni. og der er alle barna sjelegla´når ferien er forbi. De tropper opp på skolen for å ta et skippertak med skolesekk på magen sin og lueskyggen bak. For i bakvendtland, der kan alt gå an, der er de like tøysete og rare alle mann. Sitér dette innlegget Link to post
Fuglen Svart 6.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2018 Navic II skrev for 9 timer siden: joystick til SB pusher båten til SB. på samme måte som spaker forover, dytter båten forover. og vice versa. De eneste som finner det motsatte er logisk er folk fra bakvendtland Ikke nå lenger. Thruster-buster med sinnsyke algoritmer og surprise-element. Tenk bare på underholdningsfaktoren! Ikke minst likhetsprinsippet i god sosialistisk ånd. Alle kommer til å være like flinke(?) til å manøvrere! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.