Jump to content

Oljelekkasje Mariner Optimax 150hk

lenny36

Recommended Posts

Var på en ettermiddagstur i går og ved fortøyning la jeg merke til olje i sjøen ved båten. Ved nærmere øyesyn la jeg merke til at det har dryppet olje ned i nedre del av motordekselet. Jeg har ikke klart å se hvor lekkasjen kommer fra. Er det noen som har erfart oljelekkasje på disse motorene og om det er et kjent problem? Kan det være det innvendige reservoaret? Spørsmål to er tips om verksted som har kapasitet i Oslo-området nærmeste to ukene.?

Et lite tilleggsspørsmål. Verkstedet jeg kontaktet mente at Mariner og Mercury 150hk optimax ikke er samme motor og mente at Mariner har dårligere kvalitet. Stemmer dette? Er de ikke identiske motorer med forskjellig branding? Nå snakket jeg med kundemottaker og ikke en mekaniker da. Vil gjerne høre deres oppfatninger om dette. 

Tskjei skrev 1 time siden:

DeR Når det gjelder Mariner vs Mercury er det samme deler bare annen farge og dekaler. Men de er montert sammen ulike steder. USA og Mexico.

Noen sier at man godtok mindre feiltoleranse ved montering av Mercury i USA. Hvem vet.... 

Rart hvis det skal være så stor kvalitetsforskjell på en så og si identisk motor da, selv om den er bygget på to forskjellige steder. Virker som det er mye synsing og lite substans rundt dette. 

Båten skal på verksted om 14 dager så satser på at det ikke er noe store greier. Sikkert en slange eller beholderen. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...