Mouche Svart 12.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2018 Høres ut som at løsningen er å beholde båten? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
omhI Svart 12.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2018 Mouche skrev 14 minutter siden: Høres ut som at løsningen er å beholde båten? Ja det kan fort bli "ENDEN PÅ VISA". Ja ja god båt som vil gi mye glede framover :) Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 12.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2018 Det som er dilemaet med en slik båt med en slik motor er jo at den, i motsetning til en del nyere produkter, har en levetid som er langt høyere enn opprinnelig antatt. 1000 timer på en slik motor er jo ingenting. Den har heller ikke en shitload elektronikk som korroderer og rakler fra hverandre med åra. Dette er jo båter og motorer som kan vare i hundre år bare det blir tatt vare på. Hvor mye koster en tilsvarende romslig ny 30 foter? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Eureka Svart 12.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2018 (redigert) 1,5 mill? Redigert 12.Juli.2018 av Eureka (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Familiesnekke Svart 12.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2018 (redigert) Støtter stemningen her. Flott annonse nå, men savner bilder av ferdig oppredde senger. Det er nok prisen som må ned, så får du solgt. Jeg kommer til å slite med det samme som deg, så alle tips i tråden er vel så relevant for meg... Tilsvarende båt i dag; kanskje Saga? De koster vel 1.8M - 2M NOK? Redigert 12.Juli.2018 av Familiesnekke (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
omhI Svart 23.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2018 Da er båten solgt. Måtte ned noen 10tusen i pris. Sitér dette innlegget Link to post
Merlis Svart 23.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2018 omhI skrev 1 time siden: Da er båten solgt. Måtte ned noen 10tusen i pris. Gratulerer med salg av båt! Når det kommer til markedet for 80-talls båter vil jeg vil si at disse båtene kan være populære i mange år fremover, men vedlikehold, oppgraderinger og riktig pris er nok fornuftige faktorer. At folk kjøper nyere båter i dag ser jeg ikke bort fra da økonomien til mange har blitt bedre og mange ønsker å legge mer penger i båt. Men kona mi og jeg (26 år og 28 år) kjøpte i sommer en Scand Baltic fra 1987 og er strålende fornøyd med den. Vi har boliglån, billån og båtlån (en del av huslånet), og da er det begrenset hvor mye penger man kan legge i båt. Det er flere som oss der ute som gjerne vil ha båt, men som er i etableringsfasen og kanskje ikke har økonomisk mulighet til å legge 1,5 mill i båt. Hadde vi hatt økonomi til det så hadde selvfølgelig en nyere båt vært helt suverent med tanke på risiko og "uventede" kostnader. Men dersom man liker å pusle litt med båten og synes dette er en del av sjarmen med å ha båt, så tror jeg 80-talls båtene kommer til å være populære på markedet i mange år til. Men som nevnt er pris helt avgjørende for om man får solgt eller ikke, samt generelt vedlikehold og oppgraderinger. Kort oppsummering er at jeg tror det er mange "unge" i dag som gjerne vil tilbringe helger og ferier på sjøen, men som ikke har råd til å kjøpe en båt til 1,5 mill Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 23.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2018 (redigert) Merlis skrev 41 minutter siden: Kort oppsummering er at jeg tror det er mange "unge" i dag som gjerne vil tilbringe helger og ferier på sjøen, men som ikke har råd til å kjøpe en båt til 1,5 mill Jeg tror du har helt rett! :-) Det er allikevel slik at mange har urealistiske forventninger til pris for en 70-/80-tallsbåt, der det meste er orginalt inkludert motor. Det er en del eksempel på at eldre båter kan være smykker og fantastisk godt vedlikeholdt, gjerne inkludert nyere motor og mye nytt utstyr. Hadde gjerne kjøpt en slik båt, jeg; men den kan ikke prises langt over det markedet er villig til å gi. Så det koker veldig fort ned til pris. Er det lov å spørre - siden du har vært såpass åpen @omhl - hva du fikk for skuta? Redigert 23.Juli.2018 av Bergen dørk (see edit history) Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
omhI Svart 23.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2018 Det startet med et bud på kr 100tusen som jeg avslo - så kom det et bud på 125tusen som også var uaktuelt. Da bruker jeg heller båten selv. Båten solgt for 215 tusen. MYE BÅT FOR PENGENE spør du meg. Så sitter jeg her og funderer - skal jeg kjøpe meg noe nyere og mindre eller ikke? Det er mulig om jeg legger til et par hundre tusen......MYE FINT Å VELGE IMELLOM PÅ FINN.NO :) Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 23.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2018 omhI skrev 23 minutter siden: Det startet med et bud på kr 100tusen som jeg avslo - så kom det et bud på 125tusen som også var uaktuelt. Da bruker jeg heller båten selv. Båten solgt for 215 tusen. MYE BÅT FOR PENGENE spør du meg. Så sitter jeg her og funderer - skal jeg kjøpe meg noe nyere og mindre eller ikke? Det er mulig om jeg legger til et par hundre tusen......MYE FINT Å VELGE IMELLOM PÅ FINN.NO :) Gratulerer med salget! Da slo du oss som antydet 199`. ? Lykke til i båtjakten. Her er en av mine favoritter: https://www.finn.no/124882405 Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
R.O Svart 23.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2018 Jeg er vel blandt unntakene som ser etter 30fots cabincruiser om dagen, har registrert at mange ligger lenge ute, flere over to sesonger. Ser også at mange ikke går ned i pris, er nok en del som har kjøpt nytt og syntes verditapet er brutalt. Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 23.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2018 Gratulerer med salget! Jeg har fulgt denne tråden siden starten, og har ikke hatt noe fornuftig å komme med vedr dette salget. Men jeg er enig med at det ER marked for 80-talls båter. Kjøpte selv en 80-talls båt i fjor, og vi er et par som nå vaker rundt 40 åra. Har 3 barn og minste er 2. Vi trengte plass til 3+2, med god spiseplass, ville ha "soldekk" og fast aksling. Vi ville ikke ta oss råd til mer enn 200000,- Fulgte dermed markedet tett. Endte opp med å kjøpe en gammel men praktisk 26" halvplaner med god romløsning. Kom godt under budsjettet, men visste at vi måtte oppgradere. Fant en som hadde ny baugpropell og ankervinsj. Har selv oppgradert med solcelleanlegg, nytt septiksystem og diverse båtpenger på annet. Fremdeles under budsjettet. Vi visste at alt gammelt er en risiko, og hadde vi kunnet velge mellom to like båter der den ene hadde dokumentasjon på motor, så hadde vi nok valgt den. Men gammel motor er alltid litt "gambling". Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
omhI Svart 23.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2018 Bergen dørk skrev 1 time siden: Gratulerer med salget! Da slo du oss som antydet 199`. ? Lykke til i båtjakten. Her er en av mine favoritter: https://www.finn.no/124882405 STILIG BÅT - Men for oss som bor på Sunnmøre må vi ha en Cabin å stille oss under når regnbyene kommer (for de kommer...) :) Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 24.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2018 Bergen dørk skrev for 17 timer siden: ? Lykke til i båtjakten. Her er en av mine favoritter: https://www.finn.no/124882405 Hva kostet en slik Ibiza 24 ny i 2008 da? Tenker på verditap på sånne båter. For meg, ville en innenbords diesel på det timetallet, regnes som nesten ubrukt, mens en påhenger på samme alder, er jeg i tvil om jeg vil ha. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 24.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2018 Gullfisk skrev for 2 timer siden: Hva kostet en slik Ibiza 24 ny i 2008 da? Tenker på verditap på sånne båter. For meg, ville en innenbords diesel på det timetallet, regnes som nesten ubrukt, mens en påhenger på samme alder, er jeg i tvil om jeg vil ha. Er enig i dette. Det var båttypen jeg mente å eksemplifisere med. Kanskje det er mer i denne retning @omhl bør se? https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=120803559 Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Sahara Svart 24.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2018 20 hours ago, omhI said: Det startet med et bud på kr 100tusen som jeg avslo - så kom det et bud på 125tusen som også var uaktuelt. Da bruker jeg heller båten selv. Båten solgt for 215 tusen. MYE BÅT FOR PENGENE spør du meg. Så sitter jeg her og funderer - skal jeg kjøpe meg noe nyere og mindre eller ikke? Det er mulig om jeg legger til et par hundre tusen......MYE FINT Å VELGE IMELLOM PÅ FINN.NO :) Hva med en 80-talls båt? Hører du får mye for pengene ? Sitér dette innlegget Link to post
omhI Svart 24.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2018 Bergen dørk skrev for 1 time siden: Er enig i dette. Det var båttypen jeg mente å eksemplifisere med. Kanskje det er mer i denne retning @omhl bør se? https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=120803559 Ja nå snakker vi Sunnmørsbåt - med cabin. Er det en bra båt ? Sitér dette innlegget Link to post
omhI Svart 24.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2018 Sahara skrev for 1 time siden: Hva med en 80-talls båt? Hører du får mye for pengene ? Ja for mye.... Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 24.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2018 omhI skrev 11 minutter siden: Ja nå snakker vi Sunnmørsbåt - med cabin. Er det en bra båt ? Du får ta deg en tur innom Ferd i Skarbøvika og se hva de har å tilby. De fører vel både Merry Fisher og Antares. Så kan du sammenligne. Franske båter. Grei kvalitet. Populære. Jeg liker båtene, men "smaken er som baken". Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.