Jump to content

Diesel forsvinner scand baltic

Sommersol

Recommended Posts

Fylte 161 liter diesel på styrbord tank i dag. Kjørte så en liten halv time og lå på svai og badet og spiste mat. Når så vi skulle kjøre ser jeg på diesel måler at halve tanken er borte. 70 liter med diesel er borte. Sjekker i kjølen og så om det var noe lekk diesel der men fant ikke noe. Noen som kan kjenne seg igjen med dette.problem og kan gi tips hva jeg skal sjekke. Setter stor peis på tips her. Ser ut som. Tank er stabilisert nå på halve tank. Motor er Volvo penta tamd 70 på 220 hk

Jonas skrev 8 minutter siden:

Ja, det burde vist der da. Vet ikke noe om hvordan tankene er montert i båten, men hvis de er støpt inne i et "rom" ligger kanskje dieselen på utsiden av tanken. Dvs hull i tanken?

Ser ikke ut som den er støpt i tett rom. Det er hull i skott den ligger så ville da rent ned i kjølen etter det jeg ser

Hvis du fylte 161 liter på tanken så har du kjørt den ganske tom da den er på 200 liter totalt. Jeg har en 85-modell med kamd43p motor og hvis du har samme instrumenter på tankvolum som meg er disse veldig ca ca generelt sett. På min ville 80 liter i den ene tanken sett ut som tom tank på giveren. Vedder på at du har sammenkopling åpen mellom tankene og at de nå har jevnet seg ut. 

Gabi skrev for 2 timer siden:

Hvis du fylte 161 liter på tanken så har du kjørt den ganske tom da den er på 200 liter totalt. Jeg har en 85-modell med kamd43p motor og hvis du har samme instrumenter på tankvolum som meg er disse veldig ca ca generelt sett. På min ville 80 liter i den ene tanken sett ut som tom tank på giveren. Vedder på at du har sammenkopling åpen mellom tankene og at de nå har jevnet seg ut. 

Jeg har sjekket tank gjennom mannhull.  Og det er halv tank. Kan ikke se at det har utjevnet seg til andre tank da måler står på det samme på andre tank som da jeg fylte.

Har også Baltic (98). Tankmålene er noe unøyaktig. Om du ikke finner diesel noe sted nede i kjølen så bør du kanskje fylle begge tanker fult og så se. Eller steng ventilen som kobler tankene sammen (finnes under dørken og bak motoren) og fyll igjen. Den kan jo ikke bare forsvinner sporløs.

And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...