tfast Startet 7.Juli.2018 Del på Facebook Startet 7.Juli.2018 (redigert) Hei, har et Volvo Penta sjøvannsfilter som jeg ikke klarer å få skrudd av lokket. Sitter bom fast. Diameteren på lokket er 20cm Noen tips til verktøy som kan brukes for å få et bedre moment og grep? Skrutrekker og hammer funker ikke... eksempelbilder Redigert 7.Juli.2018 av tfast Skrivefeil (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 7.Juli.2018 Del på Facebook Svart 7.Juli.2018 Filteravdragerreim? Men det er en fare for at lokket sprekker. Bytt til sjøvannsfilter med gjennomsiktig toppdeksel. Sitér dette innlegget Link to post
Grønnskollingen Svart 7.Juli.2018 Del på Facebook Svart 7.Juli.2018 https://www.biltema.no/bil---mc/bilverktoy/oljeverktoy/oljefilterverktoy/universalapner-2000016986 Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 7.Juli.2018 Del på Facebook Svart 7.Juli.2018 Prøv og varm det opp med varmt vann ? Sitér dette innlegget Link to post
GunR Svart 7.Juli.2018 Del på Facebook Svart 7.Juli.2018 Grønnskollingen linket til det vektøyet jeg tenkte på. Bør gå bra, det tar tak relativt skånsomt, men bir bra moment. Gir dårlig grep på våte overflater, så om du vil kombinere med varme, kan du ha varmt vann i en solid pose, og legge over før du prøver å løsne lokket. Så slipper du at det glipper på våt overflate. Sitér dette innlegget Link to post
goggen000 Svart 7.Juli.2018 Del på Facebook Svart 7.Juli.2018 Biltema har også en tang som passer til dette. Rørlegger typen Sitér dette innlegget Link to post
Gabi Svart 7.Juli.2018 Del på Facebook Svart 7.Juli.2018 Hadde samme problemet med min før jeg byttet.... For meg fungerte det hvis jeg tok i alt jeg orket med den ene hånda på den ene "vingen" samtidig som jeg slo med hammer på en annen... Sitér dette innlegget Link to post
tfast Svart 8.Juli.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juli.2018 Heisan, takk for gode tips - men biltemareima var noen cm for kort... Kjøpte en slangeklemme (som ikke var i løsvekt på biltema - det fulgte med en gedigen rørmuffe som jeg aldri kommer til å få bruk for... men hva gjør man når nøden der....Og du finner ikke det du trenger...) Så to huggjern (firkantet hjørne som passet mellom slangeklemme og hjørnene på lokket + slangeklemme og rør for å få moment så gikk det som en lek. Bør være to personer - en til å holde hoggjernene og en til å bruke armen.... Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 8.Juli.2018 Del på Facebook Svart 8.Juli.2018 Fin patent det der ! Den universal åpneren fra Biltema er forresten veldig bra. Bruker den på alt av filtere etc. Fin også i heimen til diverse syltetøy glass etc. Synd reima var for kort. Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 8.Juli.2018 Del på Facebook Svart 8.Juli.2018 Pass på å smøre gjenger og pakning med f.eks vaselin, så slipper du dette i fremtiden. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
tfast Svart 9.Juli.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Juli.2018 17 hours ago, nomen said: Pass på å smøre gjenger og pakning med f.eks vaselin, så slipper du dette i fremtiden. Det var smørt..... så det ut som......må bare ta av lokket ofte nok....:) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.