Skipper Båtløs Svart 15.August.2005 Del på Facebook Svart 15.August.2005 OK, kunne godt kjøpt denne av deg, men det var vel et litt vel usympatisk pristillegg på 25%, eller? <{POST_SNAPBACK}> Ser ikke dette som noe usympatisk påslag da...legg på 25% moms, og en liten hundrelapp i porto så er vi der...rundt 500 kroner Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 16.August.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.August.2005 Fikk BEP releet i posten i dag, og bare "måtte" derfor en tur i båten i kveld. Målte først ladespenningen via skilledioden som stod der fra før, og oppnådde begredelige 13,5 volt på middels turtall en stund etter start. Demonterte deretter skilledioden og koplet til BEP releet i stedet. Jeg hadde litt flaks, da det viste seg at kablingen til skilledioden var lagt opp slik at jeg kunne bruke de samme kablene til BEP releet. Startet opp igjen, lot den gå en liten stund og målte 14,2 volt ladespenning! Ubetinget suksess altså! Regner med at spenningen kanskje stiger ytterligere litt når batteriene får toppet seg helt opp. Men 14,2 er nå uansett uendelig mye bedre enn 13,5 da, så jeg er alt i alt meget fornøyd i dag! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.