Jump to content

BEP-rele og strømforbruk


index

Recommended Posts

Fikk BEP releet i posten i dag, og bare "måtte" derfor en tur i båten i kveld. Målte først ladespenningen via skilledioden som stod der fra før, og oppnådde begredelige 13,5 volt på middels turtall en stund etter start. Demonterte deretter skilledioden og koplet til BEP releet i stedet. Jeg hadde litt flaks, da det viste seg at kablingen til skilledioden var lagt opp slik at jeg kunne bruke de samme kablene til BEP releet. Startet opp igjen, lot den gå en liten stund og målte 14,2 volt ladespenning! Ubetinget suksess altså! Regner med at spenningen kanskje stiger ytterligere litt når batteriene får toppet seg helt opp. Men 14,2 er nå uansett uendelig mye bedre enn 13,5 da, så jeg er alt i alt meget fornøyd i dag! :smiley::smiley::smiley:

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...