joelle Startet 12.Juli.2018 Del på Facebook Startet 12.Juli.2018 Var ute en tur med min snekke i går. Alt virket som det ska, ende frem til at vi skulle legge til. dro motor ned på lavt turtall, å helt plutselig gikk varsel for lavt oljetrykk. Sjekket olje nivå, å det er akkurat der det ska være. Varsel forsvinner så snart jeg drar på gassen. prøve starta motoren på ny i dag, å da er varslet borte. Er dette noe å bruke tid å dem små grå på, eller er det bare sånn det er? Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 12.Juli.2018 Del på Facebook Svart 12.Juli.2018 Dårlig jording eller annen kontakt? Tyder på det om det er feil som kommer og går. Jeg ville koblet en manuell måler rett i motoren for å sjekke hvor mange kg du har. Sitér dette innlegget Link to post
tb55 Svart 12.Juli.2018 Del på Facebook Svart 12.Juli.2018 Ganske typisk ved varm olje.. Veldig varm olje=tynn olje som i sin tur medfører større lekk i oljepumpen og rundt i motoren ellers. Når motor så er kald igjen er trykket høyere og alarmen borte. Dette kan løses ved bytte til annen olje, kansje en større/bedre oljekjøler eller la motoren få tid til å bli kald etter "hardkjør". Den får nok smøring, selv om oljetrykket akkurat kryper under nivået for alarm..... Sitér dette innlegget Link to post
Kjettingkasse Svart 12.Juli.2018 Del på Facebook Svart 12.Juli.2018 Sjekk med et manometer rett på motoren. Da får du tall og svar du kan stole helt på. Selve sensoren som sitter på motoren er ikke uvanlig at gir feil trykk når den blir gammel. Bor du i Oslo området? Sitér dette innlegget Link to post
joelle Svart 12.Juli.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juli.2018 (redigert) Takk for svarene, rent logisk så høres det ut som at TB55 sin forklaring er den som er nærmest virkeligheten. har ikke stor tro på jordfeil, siden alt det elektriske er nytt med skikkelige jordings skinner å ikke minst bra dimensjonering på kabel til disse. Motoren fikk jobbe relativt hard opp glomma, å da er det klart at oljen blir mer tynn flytende. Bor i Sarpsborg, men båten ligger i Fredrikstad. Redigert 12.Juli.2018 av joelle (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 13.Juli.2018 Del på Facebook Svart 13.Juli.2018 Jeg hadde samme problemet i min båt når jeg brukte 10w30 olje og ikke ga motoren nok tid til å kjøle seg ned. Skiftet til 15w40 viskositet, og har ikke fått varsel på lavt trykk siden, selv med glovarm olje. Uansett er det en god ting å "kjøre ned" temperaturen på motor, spesielt hvis den skal stoppes. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.