BØstrøm Startet 15.Juli.2018 Del på Facebook Startet 15.Juli.2018 Kort fortalt har jeg 700AH med blybatterier, som forsyner alt ombord, inklusive 3000w 230V inverter. I tillegg har jeg 1000A LifePo4; som forsyner blybatteriene igjen, via diode, med spenningsfall på 0;7 volt. Nå har jeg virkelig teste opplegget, fra torsdagg ettermiddag, til nå, med stort forbruk av strøm, bla.a brødbaking, og varming av oppvaskvann,mm via inverter. Nå liggerf voltspenningen på Lithiumbatteriene på 12,8; og jeg har forbrukt ca 600AH derfra. Blybatteriene viser 12.1. Når jeg starter vannkoker, faller voltf på blybatteriene til 11,4. Har det noe å si, sålenge hvilespennin er 0,7volt høyere. Jeg vet at hvis jeg holde Lithiumbanken over 12volt, er jeg på sikre siden der. Hvor lang ned kan jeg trekke blybatteriene, uen å skade dem, henholsvis med og uten last? Sitér dette innlegget Link to post
Førstefender Svart 15.Juli.2018 Del på Facebook Svart 15.Juli.2018 https://baatplassen.no/i/topic/65918-etterlysing-tabell-ladespenning-vs-fyllingsgrad-av-batteriet/ Her har du noen tips, grei tabell som en god "tommelfinger regel" Sitér dette innlegget Link to post
BØstrøm Svart 15.Juli.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juli.2018 Da leser jeg det slik at jeg ve f.eks 20A belastning pr battei, fint kan ha f.eks 11;2volt på batteriet, uten at det ødelegges? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.