Honduras Startet 16.Juli.2018 Del på Facebook Startet 16.Juli.2018 (redigert) Ser litt på å bytte inn RIBen med en 20’ White Shark. 205 eller den nyere 206. Er det konstruksjonsmessige eller skrog-endringer på disse, eller er det kun innerliner /kosmetiske endringer? Fordeler/ulemper med disse? Redigert 16.Juli.2018 av Honduras (see edit history) Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Coldman Svart 17.Juli.2018 Del på Facebook Svart 17.Juli.2018 Jeg har en 2007-modell 205, men kan ikke si om det kun er innerlineren som er endret. Har imidlertid sett den gamle og nye storebroren ved siden av hverandre på land, og da ser skrogene helt like ut. Ellers er 205 en knallgod båt for mitt bruk. Den har en nokså spartansk «innredning» (inspirert av amerikanske fiskebåter), men er for det meste bunnsolid og skikkelig sjøsterk. 206 har åpen pulpit i baugen, mens 205 er lukket. Det plager ikke meg, men for de som ikke er så spretne, er vel åpen best. Fiskestangholderne (lagring av fiskestenger mm) i sidene er fjernet til fordel for «fenderparkering». Konsollen er endret. Ikke så massiv/plasskrevende som på 205. Du får kikke og vurdere. Du får i alle fall en svært sjøsterk og solid båt med White Shark. Er ikke mange andre 20-fots skjærgårdsjeeper jeg ville byttet med. Men så må/bør man jo se hva man skal bruke båten til. Mye fint å velge i. Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 18.Juli.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Juli.2018 Har hytte ved Strømtangen fyr i Fredrikstad, og mange som har passert der vet at det er mye rotete sjø og delvis krappe bølger pga strøm og vind. Trenger en båt som tar sjøen fint. «Solskinnsbåter» med stort soldekk foran og rund og god i kjakene er ikke aktuelt. Trenger båt som klyver sjøen og ikke klasker baugen i bølgene. Siden vi har hytte er det person og varetransport i all slags vær vi driver mest med. Tenker at det går å gjøre om pulpiten til åpen på en 205, forstår ikke hvorfor man har lukket pulpit og nebb i kombinasjon. Noe rør, en rørbøyer og en god sveiser kommer man langt med..? Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Coldman Svart 18.Juli.2018 Del på Facebook Svart 18.Juli.2018 Her ser du bilder av en nyere storebror og min. På storebroren er de fremste stagene festet i «baugspydet». Det er slik jeg ønsker å gjøre det på min 205. På 206 er det en annen løsning som jeg ikke likte så godt. Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 19.Juli.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juli.2018 Enig, har sett på det jeg også. På 206 går pulpit tilbake igjen. Ser pent ut , men jeg antar det blir mykere. Det finnes firma som driver med rep og produksjon av pulpit, og de hadde nok fikset dette på et par timer. Har hørt at de «gamle» 205 er stivere og tyngre bygget enn nye 206, men skulle likt å vite om det er hold i det, eller bare «synsing». Hvis andelen økonomer overstiger andelen båtbyggere i bedriften ender man som regel opp med en dårligere båt man selger flere av... Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.