RaptorIII Startet 17.Juli.2018 Link til dette innlegget Startet 17.Juli.2018 Har en 1977 mod Saga 7000 med Perkins 4.108 motor og Hurth HBW 250-3R gear boks. Kjøpte denne båten med defekt girkasse. Fikk tak i brukt nyoverhalt gear. Så da at demperplaten mellom svinghjulet og girboksen var defekt. Har nå skiftet 3 stk,men dei ryker så fort eg nærmer meg 2000 omdr. Kan det være feil girkasse som står i båten ? Får ikkje tak i flere demperplater (se bilder) Noen som veit om alternative kasser som passer? Veit ikkje kva propell eg har... Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 17.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2018 Forsøk hos Centa. Fikk god hjelp der en gang. http://www.centa.info/?c=no Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Hulda Svart 17.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2018 Skoleeksempel på demperplate som ikke er i senter. Av med svinghjul og dreie nytt leie for demperplaten. Sitér dette innlegget Link to post
RaptorIII Svart 18.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2018 Takk for svar! Ser det ligger brukte svinghjul til salgs,bør i tilfelle dei dreies før montering også? Men sliter med og oppdrive fleire demperplater, eg har vel tømt lagrene.. noen tips til evt anna gearkasse eg kan bruke som kan passe rett i og har anna type demperplate? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 18.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2018 Du kan vel bruke samme svinghjulet. Det trenger å komme i en dreiebenk. Demperplate må passe på splinen til giret. Hør med f.eks. volvoforhandler Sitér dette innlegget Link to post
Ventus Svart 18.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2018 Hva går i stykker? Er det en ren clutchplate med fjærer eller en reell harmonisk demper? Sitér dette innlegget Link to post
RaptorIII Svart 18.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2018 La ved bilde av demperplaten øverst i tråden. Har snakka med universal diesel,dei som selger zf gear og leita på ebay og andre nettbutikker,men finner ingen som skaffer den. Har ikkje snakka med volvo iom det er perkins motor,men kan jo prøve dei også. Delen er sachs 04 1866 052 002 Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 18.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2018 (redigert) Prøv KGK Norge de er ZF/Hurth importør. https://www.zf.se/no/kontakt-oss/ Redigert 18.Juli.2018 av Mix (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 18.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2018 Bra innspill fra Mix. Grunnen til at jeg nevner Volvo, er at Volvo bruker en del Hurth. Og de har demperplater til disse girene. Jeg har selv kjøpt demperplate hos Volvo til et 45A-gir. La-Sa i Son fikset til demperplaten for meg. Men bor du eksempelvis i Longyearbyen, er ikke Son videre sentralt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.