Jump to content

Steyr 256, kun 3500 o/min, skal ha 4200


Ariel 256

Recommended Posts

Hei.

Jeg har en Steyr 256 som plutselig kutter all motorkraft. Ingen feilmelding i SCC skjerm. Bare å starte opp igjen og motoren går.

Etter at dette har skjedd 3-4 ganger, sliter jeg også med å få høyt nok turtall. Får kun 3500 o/min. Skal ha ca 4200 på Max. 

Vet ikke om dette har sammenheng.

 

Har byttet dieselfilter og dieselen ser fin ut.

 

Vet at eksosbend begynner å bli slitent og mistenker at temp.sensor for eksos/kjøling kan utløse stoppen, men da burde det vel komme en feilmelding?

 

Nytt eksosbend koster 10-11000,- så hvis noe kjenner til noen som lager disse eller får tak i uoriginalt så tar jeg gjerne i mot tips. Bor i Son.

 

Link to post
Share on other sites

Det stemmer nok Kjelli.

Ringte Univa igjen i dag og da fikk jeg snakke med en som hadde god oversikt på dette området virket det som. Han trodde det måtte være Control Solenoid(tror jeg det het) som måtte byttes. Må av med dekselet for regreim for å komme til. Samme som deg? Den blir sendt i dag så det blir spennende å se.

Har ikke fått lest av noe feilmeld da jeg må til Fredrikstad for og gjøre dette.

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

Har slitt masse med min Steyr 256, å gjør det fortsatt, grunnen til at jeg ikke fikk nok turtall på min var mange, defekt oljetrykksensor, eksosbend med sensor , potentiometer solenoide,, fortsatt er ikke motor friskmeldt 100%.

nå sliter jeg med lufttrykket visstnok. 

 

Ble du noe klokere ? 

Link to post
Share on other sites

  • 11 måneder senere...
  • 10 måneder senere...
Jacop skrev On 15.8.2018 at 18.53:

Har slitt masse med min Steyr 256, å gjør det fortsatt, grunnen til at jeg ikke fikk nok turtall på min var mange, defekt oljetrykksensor, eksosbend med sensor , potentiometer solenoide,, fortsatt er ikke motor friskmeldt 100%.

nå sliter jeg med lufttrykket visstnok. 

 

Ble du noe klokere ? 

Noe sent svar ser jeg, men uansett. Jeg byttet contol solenoid på oppfordring fra Univa. Hadde akkurat samme feil etter dette. Fikk tips om å sjekke hvor mye diesel som kom i retur i løpet av et visst antall sekunder. Her kom det ikke nok/ingen ting. Viste seg å være sikringen til dieselpumpe som hadde røket. Byttet denne og da var alt som det skulle igjen. Merkelig at det ikke var noen feilmelding på dette..

Link to post
Share on other sites

Bayliner. skrev On 19.8.2019 at 9.35:

Får ca 3600 rpm på min.skal få tatt en diagnose og få "dommen" 

sent svar ser jeg, men uansett. Jeg byttet contol solenoid på oppfordring fra Univa. Hadde akkurat samme feil etter dette. Fikk tips om å sjekke hvor mye diesel som kom i retur i løpet av et visst antall sekunder. Her kom det ikke nok/ingen ting. Viste seg å være sikringen til dieselpumpe som hadde røket. Byttet denne og da var alt som det skulle igjen. Merkelig at det ikke var noen feilmelding på dette.. 

 

Fikk du noe svar på ditt problem?

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...