Varick Startet 19.Juli.2018 Del på Facebook Startet 19.Juli.2018 Heisann, Jeg er i ferd med å flytte hjem til Stavanger etter mange år i midtøsten. Med meg på flyttelasset har jeg en Aquador 28HT med enkel D6-370. Det jeg lurer på er om det er å anbefale å gå for egen maskin fra Hamburg og Lubeck kanalen og opp vestkysten av Sverige i september/oktober eller om været og sjøen vil være for grov på denne tiden av året? Alternativet er jo å sende båten helt til Norge men denne siste etappen (fra Hamburg) blir fort dyrere enn fra Dubai til Hamburg... Gode råd mottas med takk. Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 19.Juli.2018 Del på Facebook Svart 19.Juli.2018 Det spørs vel først og fremst på hvor god tid du har ? Det hender det er veldig bra vær om høsten, men det kan fort bli litt basje mellom finværet. Har du tid å vente når det er ruskete , så bør det gå helt fint. 2 andre faktorer : I oktober begynner hummersesongen, og det pepres med hummerteiner. Ihvertfall oppunder land. Dette faller sammen med tidligere mørkt. September er å foretrekke sånn sett. Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Euklid Svart 19.Juli.2018 Del på Facebook Svart 19.Juli.2018 Helt inne ved hummerteinene har man ikke så mye å gjøre på en transportetappe, så den siden av det ville jeg ikke bekymret meg så mye for. Men jeg ville nok sett etter en annen løsning om du ikke har tid til å vente på været. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 19.Juli.2018 Del på Facebook Svart 19.Juli.2018 Det går nok greit. I leden ligger det som regel teiner. Men om man følger skipsrutene, så harver de som regel opp det som blir lagt der. Men skjærgården er pepret med teiner. Og de mest forstandige fortøyer teina med 50 meter fritt flytetau på fem meters dyp. Sitér dette innlegget Link to post
janet Svart 19.Juli.2018 Del på Facebook Svart 19.Juli.2018 Sverige? Opp langs kysten av Danmark og over til Kristiansand burde vel gå OK ikke lange biten fra Jylland-nord til Kristiansand så er det vel bare å vente på gunstig vær for den siste biten til siddisland ser ikke prosjektet ditt som noen stor utfordring burde gå OK Sitér dette innlegget V8 rules. Link to post
Snerken Svart 19.Juli.2018 Del på Facebook Svart 19.Juli.2018 (redigert) Med den båten følger du vel danskeferga ganske lett fra Hirtshals til Krsand, så har du følge på turen også.:) Tror dem ligger på 23 knop eller noe i marsjfart. Og blir det for værhardt fra lindesnes og rundt Jæren koster det ikke så ille mye å legge båten i vinterhavn i Mandal/Spangereid/Farsund. Ca 2000 kanhende? Evt leie trailer siste biten. Kommer vel på rundt 8-10.000 Redigert 19.Juli.2018 av Snerken (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 19.Juli.2018 Del på Facebook Svart 19.Juli.2018 Har selv gått ut fra Kiel kanalen og opp danskekysten..kurant tur...men du må ha været på din side...mye åpent farvann...men havnene ligger tett oppover der... bare trøkke til når godværet er der.. Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 19.Juli.2018 Del på Facebook Svart 19.Juli.2018 Årets lengste hentetur på BP? Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 21.Juli.2018 Del på Facebook Svart 21.Juli.2018 Vil kunne gå helt greit ...men gjelder å treffe været ser det er flere som sier båten er bra i sjø og da er det opp til båtfører hva han vurderer kjapt å blåse over fra Skagen til Grimstad f.feks eller Mot Lindesnes 4-5 timer skulle en komme seg over på hvis ikke sjøen blir for krapp Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Krimart Svart 23.Juli.2018 Del på Facebook Svart 23.Juli.2018 Hvorfor foretrekker du Lubeck-kanalen og ikke Kiel? Uansett: med god tid og nøye monitorering av vær- og bølgemeldingene så burde det gå bra. Husk at hummersesongen starter 24 sept i Sverige.Men skal du til Stavanger er vel det like greit å gå opp langs østkysten av Jylland til Skagen og krysse over til sørlandet derfra. Den tøffeste delen av ruta er muligens forbi Jæren? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.